Bedre service til turister i Sønderjylland

29. marts 2021 Erhverv

I 2020 blev Sønderjylland oversvømmet at ferieglade danskere og situationen kan meget vel blive den samme i 2021. Derfor gør Destination Sønderjylland klar til tilbyde endnu bedre service til de mange gæster ved hjælp af 15 infohotspots, hvor gæsterne kan få inspiration og hjælpe til at finde ud af, hvad de skal lave i forbindelse med deres besøg.

De 15 skærme er såkaldte Active windows, hvor gæsten nemt kan navigere rundt imellem de mange oplevelser og attraktioner ved at trykke på en skærm.

Artiklen fortsætter under annoncen

Derudover er der integreret en chatbot-funktion i skærmen, der gør det muligt for gæsten at chatte med robotten og få svar på langt de fleste af deres spørgsmål. Chatbotten blev lanceret på hjemmesiden sidste år og havde i løbet af sommeren over 2500 succesfulde ekspeditioner. Det er derfor oplagt at løsningen også bliver tilgængelig fra de opstille infohotspots, skriver Destination Sønderjylland i en pressemeddelelse.

Placeringen er udvalgt på baggrund af indstillinger fra de lokale turistforeninger og hotspotsene opstilles først i Aabenraa og sidenhen i Haderslev og Sønderborg. Opstillingen er ligeledes en del af implementeringen af Destination Sønderjyllands nye strategi og projektet har fået støtte fra Erhvervsfremmebestyrelsen.

Der er i januar måned indsendt en ny ansøgning, hvor der også søges penge til at få opstillet infohotspots i Tønder, der fra årsskiftet er blevet en del af Destination Sønderjylland.

“Vi er glade for, at vi sammen med Destination Sønderjylland er med i et projekt, der sikre endnu bedre service til vores gæster”, siger formanden for Turistforeningen for Aabenraa & Grænselandet Lisa Christine Zerina Jonasson. Også direktør for Destination Sønderjylland Karsten Justesen er glad for de nye infohotspots og siger:

”Ved at kombinere en touchskærm med en chatbot, har vi fået udviklet noget nær den perfekte digital service løsning. Gæsten er i stand til langt hen af vejen, at klare sig selv og skulle man komme i tvivl, er chatbotten klar til at hjælpe 24 timer i døgnet. Er der fortsat noget man er usikker på, kan man tage kontakt til en af de fysiske turistbureauer, der fortsat vil være at finde i destinationen”.

Skrevet af: Redaktion redaktion@sonderborgnyt.dk
14. april 2021 Erhverv, Sønderborg

Stor konference i Sønderborg flyttes til oktober

14. april 2021 Erhverv

Corona-pandemien får endnu engang arrangørerne af ’Impact The Future’ til at udskyde konferencen i Sønderborg til oktober måned, som ellers var planlagt til at finde sted i juni måned. Arrangørerne oplyser i en mail, at udskydelsen skyldes usikkerhed omkring afholdelse af større events, hvor deltagere skal mødes fysisk og oplyser samtidig, at hvis Corona-situationen fortsat […]

Læs mere...