SønderborgNYT har spurgt erhvervsudvalgsformand Gerhard Bertelsen, om aftalen om et samarbejde med Bitten og Mads Clausens Fond om fremtidens erhvervsturisme er kommet på plads.
”Jeg har endnu ikke set aftaleteksten, som behandles i Udvalget for Kultur, Idræt, Handel og Kultur”, siger Gerhard Bertelsen til SønderborgNYT. Derfor kan han ikke fortælle, hvilke andre virksomheder, der er tænkt ind i samarbejdet.
SønderborgNYT har også forsøgt at få en kommentar fra udvalgsformand Stephan Kleinschmidt, som fortæller, han ikke kan sige noget på nuværende tidspunkt.
Sønderborg Kommune har i en længere årrække i forskellige regi understøttet udviklingen af erhvervsturismen og markedsføringen af Sønderborg-området. Det er afgørende for aftaleparterne i budgetaftalen, at erhvervsturismen og markedsføringen fortsat udvikles i et privat og offentligt samarbejde. Aftaleparterne er enige om at gå ind i et samarbejde med Bitten & Mads Clausens Fond, der tænker på at lave fonden ’Sønderborg som Go-To destination’.
Det står i budgetaftalen.
Fonden skal aktivt og målrettet styrke og højne kendskabet til Sønderborg-området samt sikre et målrettet strategisk salg overfor nøje udvalgte målgrupper inden for privat- og erhvervsturisme, tilflyttere og studerende.
Det er et formål, der stemmer overens med Sønderborg Kommunes prioriteringer. Fonden skal sikre et tæt samarbejde med blandt andet Destination Sønderjylland og Sønderborg Erhvervsservice samt øvrige erhvervsaktører.
Sønderborg Kommune vil derfor støtte fuldt op om den nye fond: ’Sønderborg som Go-To destination’.