CLEAN: Eksport af energiteknologier – hvilke muligheder har netop din virksomhed?

14. September Erhverv

Energi-, – Udenrigs- og Erhvervsministeriet har, i deres fælles eksportstrategi for energiområdet, defineret den politiske kerneopgave i at styrke dansk eksport og derved øge eksportfremme.

Danmark er, når der tales om grøn omstilling og energieffektivitet, et foregangsland med levering og udformning af teknologier og løsninger med styrkeposition inden for energiområdet.

En position der gerne skulle bibeholdes.

Undersøgelser viser, at Danmarks største eksportmarkeder for energiteknologier er de europæiske nærmarkeder, heriblandt Tyskland! Et eksportmarked der, ifølge eksportstrategien for energimarkedet, har mulighed for at blive fordoblet!

Det er bl.a. den tyske ”Energiewende”, der sætter rammen for Tysklands grønne omstilling og det er her, de danske virksomheder skal være klar!

CLEAN arrangerer en event, hvor der sættes fokus på eksport, primært til Tyskland!

Arrangementet vil give deltagerne et indblik i, hvilke kulturforskelle, markedsmuligheder og målsætninger der er. Hvor, hvordan og hvornår skal fokusset sættes for at virksomheden kan udnytte eksportmuligheden.

Oplægsholderne på dagen er:

  • Sektor ekspert fra Udenrigsministeriets eksportråd i Berlin, Henning Schlaikjer-Petersen
  • Salgschef for central Europa i virksomheden Tentoma, Allan Detlefsen
  • Direktør i virksomheden Amplex, Jann Mosgaard
  • Projektleder i CLEAN, Nicolai Lautrup Andersen
  • Kommunikations- og Event Manager i CLEAN, Charlotte Baumgartner

 Arrangementet finder styed den 20. sep. 2018 fra kl. 10.00 – 16.00 i Kinorama, Sønderborg, skriver CLEAN i en pressemeddelelse.

I løbet af dagen vil en bred vifte af oplægsholdere, med afsæt i viden og ideer, introducere deltagerne for relevante løsninger og, ift. de muligheder, udfordringer og potentialer der er for at starte et nyt kapitel, give deres bud på, hvad der skal og bør vurderes og vides inden eksporteventyret starter.

Oplæggene vil bl.a. give et indblik i:

  • Hvordan skal virksomhederne forholde sig til kulturforskellene?
  • Hvilke markedsmuligheder og tyske målsætninger er der?
  • Hvad med salg til det offentlige – og hvordan forholder det sig med samarbejde delstaterne imellem?
Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk

Læs også...