Sønderborgs nye eventsted, Sergenten, som har adresse på Sønderborg Kaserne har opfordret folk i alle aldre til at søge et deltidsjob på netop Sergenten.
“Og der er allerede en hel del, som har meldt sig til vores workshop, hvor vi vælger dem ud, der kan få et deltidsjob på Sergenten. Men der er plads til flere endnu”, siger eventchef Anne Kathrine Bruun Sørensen fra Hotel Alsik, som skal stå for arrangementerne på Sergenten.
Det er den 18. juni, der holdes rekrutteringsworkshop, hvor der skal deltids-ansættes servicemedarbejdere, som kan hjælpe med servering, garderobe, bar, oprydning og opvask.
“Servicemedarbejderne får ikke en bestemt opgave eller station og det gør, at de kan stå i opvask ved ét event og måske servere ved et andet. Altså bliver alle en slags blæksprutter, som kan hjælpe der, hvor der er behov”, forklarer eventchef Anne Kathrine Bruun-Sørensen fra Hotel Alsik, som skal stå for arrangementerne i Sergenten.
“Vi vil meget gerne have medarbejdere fra 18 år og op til 90 og når vi holder rekrutteringsworkshop så kigger vi på, om deltagerne er imødekommende, servicemindede og kan holde mange bolde i luften – og på om de er holdspillere”, siger eventchefen og tilføjer, at de, som bliver ansat får rigtig mange gode oplevelser, når der er events på Sergenten.
“Og så får de selvfølgelig løn – 163,45 kroner i timen – for deres indsats”, siger hun.
Timeantallet vil variere efter behov, og arbejdstiden vil typisk ligge om aftenen og i weekender.
Du kan læse mere og tilmelde dig workshoppen på Hotel Alsiks hjemmeside.