Ekstra økonomisk sikkerhed til flypassagerer

13. maj 2015 Erhverv

ANNONCE: Aflys flyrejsen op til 24 timer før afgang og få op til 90 procent af pengene tilbage uden bøvl. Sådan lyder et nyt alternativt tilbud fra rejsebureauet Ticket2Travel som har valgt at gå imod den generelle tendens i markedet for flybilletter, hvor de færreste giver kunderne en ordentlig service uden mulighed for nemt at få sine penge tilbage ved aflysning. Det fortæller Bjarke Finlov, kommerciel chef i Ticket2Travel.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ifølge Ticket2Travel kan billige flybilletter let blive meget dyrere end slagtilbuddene som findes på nettet. Men et er, at der skal betales ekstra for bagage eller at betale med kreditkort. Noget ganske andet er, hvis du bliver nødt til at aflyse. I følger Ticket2Travel skal du selv hvis du har betalt ekstra-ekstra-ekstra for en ”afbestillingsforsikring”, nemt miste alle eller de fleste af de penge, du har betalt for flybilletten.

” – Sandsynligheden for at få pengene tilbage, hvis du ikke har mulighed for at rejse, er næsten lig nul. Selv hvis du har købt en afbestillingsforsikring, skal du både have lægeerklæring og tage højde for en række forhold, ” siger Bjarke Finlov fra Travel2Ticket.

Ifølge Bjarke Finlov er salg af flybilletter på nettet udelukkende en konkurrence i at have den laveste pris ved at fjerne al service. Og det kan gøre det alt for dyrt for forbrugerne, hvis de uventet bliver tvunget til at aflyse deres planlagte flyrejse.

(artiklen fortsætter under billedet)

tiket2travel_I_600

Bjarke Finlov fra Travel2Ticket er ikke den eneste, der kritiserer online bureauerne for de dårlige forhold, som forbrugerne har måttet leve med indtil nu. Også Forbrugerrådet TÆNK mener, at forbrugerne burde have fortrydelsesret ved køb af flybilletter. Og det har de nu.

Med Ticket2Travels nye tilbud får kunderne nemlig op til 90 procent af deres penge tilbage, hvis de ikke kan tage af sted som planlagt. Det eneste krav er, at aflysningen kommer inden 24 timer før afgang.

– Vi har haft stor succes med vores produkt, hvor man betaler fem procent af billettens pris, hvorefter man frit kan aflyse sin rejse indtil et døgn før afgang, ” siger Bjarke Finlov og tilføjer:

” – Har man købt en flybillet til for eksempel 5.000 kroner, betaler man 250 kroner i gebyr for sin fortrydelsesret. Billetten koster så 5.250 kroner Og vælger en kunde at benytte sig af sin fortrydelsesret, koster det yderligere 250 kroner i selvrisiko, og det vil sige, at kunden får 4.750 kroner tilbage uanset grunden til aflysningen, ” fortæller Bjarke Finlov der glæder sig over, at det indtil videre er en god forretning for Travel2Ticket, da kunderne efterspørger den ekstra service.

” – Vi ser jo ofte, at folk går fra hinanden og ikke vil rejse sammen. Eller det kan være, at sønnike er dumpet til eksamen, og skal op igen kort tid efter, hvor rejsen var planlægt. Det er også sket før, ” siger Bjarke Finlov.

Ifølge Bjarke Finlov er fortrydelsesretten en naturlig del af konceptet bag Ticket2Travel, der i modsætningen til andre online services satser på at give kunderne den bedst mulige service sammen med billige billetter.

Du kan læse mere om Ticket2Travel hér.

tiket2travel_II_600

 

 

Skrevet af: Michael michael@sonderborgnyt.dk