Destination Sønderjylland har netop modtaget tilsagn fra Erhvervsfremmebestyrelsen på en million kroner til at rulle destinationens nye strategi – De bedste ferieoplevelser skaber vi sammen – ud.
“Corona-pandemien satte en stor kæp i hjulet for turismen i nogle måneder, men nu skal der igen tryk på kedlerne og det skal den nye strategi hjælpe med. I denne fase har vi valgt at prioritere indsatser, på nogle af de områder, der har været hårdt ramt af pandemien og håber derved, at vi hurtigst muligt kan finde tilbage til det normale niveau, så vi kan fortsætte den positive udviklingen. Derfor er vi også rigtig glade for, at Erhvervsfremmebestyrelsen har givet tilsagn til vores ansøgning” siger direktør ved Destination Sønderjylland, Karsten Justesen i en pressemeddelelse.
Strategien blev udviklet i samarbejde med turismeaktørerne på en række workshops sidste år og de blev vedtaget på generalforsamlingen i april og nu skal der sættes gang i de aktiviteter, der skal være med til at fortsætte den positive udvikling, som turismen i Sønderjylland har gennemgået de seneste år.
Ansøgningen handler om at sætte skub i første fase af den nye strategi og den indeholder fem konkrete indsatsområder med en projektsum er på lidt over 2 millioner kroner og heraf kommer halvdelen fra Erhvervsfremmebestyrelsens pulje til lokale og tværgående turismeprojekter.