Frivilligcenter Sønderborgs ansatte og bestyrelse har al mulig grund til at nyde sommerferien. Frivilligcentret har netop gennemført en kvalitetsmåling på centrets service til de frivillige sociale foreninger og svarene var overvejende positive.
Artiklen fortsætter under annoncen
2/3 af dem, der deltog i undersøgelsen, har en positiv opfattelse af frivilligcentrets viden og evne til at fremskaffe viden, 44,59 % vurderer servicen i frivilligcentret som god og hurtig, mens lidt flere end 2/3 siger, at åbningstiderne er fine, som de er.
Redaktionen:
Alle foreninger, der laver frivilligt socialt arbejde i Sønderborg kommune, kan gratis være medlem af Frivilligcentret.
For at vurdere den omtalte undersøgelses betydning for frivilligheden i Sønderborg, så skal der være et tal, der fortæller, hvor mange frivillige foreninger, der laver frivilligt socialt arbejde. Medlemstallet alene rækker ikke.
Artiklen fortsætter under annoncen
Det fremgår af Frivilligcentrets skrivelse, at der er 191 foreninger, der er spurgt og at kun 72 af disse har svaret.
Interesant er det, at Frivilligcentret konkluderer at: “2/3 af dem, der deltog i undersøgelsen, har en positiv opfattelse af frivilligcentrets viden og evne til at fremskaffe viden”
Her kunne Frivilligcenter Sønderborg have skrevet, at: “48 af 191 adspurgte medlemsforeninger har en positiv opfattelse af centrets viden og evne til at fremskaffe viden”.
44,59 pct er tilfredse med servicen i centret… kan skrives som: Omkring 35 af 191 adspurgte foreninger er tilfredse med servicen.
Sønderborg Kommune giver hvert år Frivilligcenter Sønderborg 350.000 kroner – og det udløser samme beløb fra Socialministeriet.