Gråsten Fjerkræ styrker salgsorganisationen

2. januar 2020 Erhverv

Gråsten Fjerkræ A/S styrker sine salgsaktiviteter. Med virkning fra 1. februar er 51-årige Hans Juel Rasmussen tilknyttet som områdedirektør og ansvarlig for virksomhedens salg og kontakt til detailkæderne i både Danmark og Sverige.

Udvidelsen af salgsorganisationen er en del af den vækststrategi, som Gråsten Fjerkræ er i færd med at rulle ud. Gråsten Fjerkræ har de senere år haft to- og trecifrede vækstrater på salg af højkvalitets økologisk fjerkræ, som blandt andet har ført til, at det danske Kokkelandshold har valgt Gråsten Fjerkræs Frilands Berberi Gourmet And i den menu, der forhåbentlig kan sikre landsholdet en topplacering ved OL i Stuttgart i foråret 2020.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hans Juel Rasmussen kommer fra en stilling som salgsdirektør i Danpo A/S, hvor han var en del af ledergruppen og ansvarlig for en omsætning på 1,8 milliarder kroner.

Hans Juel Rasmussen har en HD i afsætning fra CBS i København. Dertil kommer en MBA fra Frankrigs mest prestigefyldte handelshøjskole, HEC Graduate Business School, i Paris, skriver Gråsten Fjerkræ i en pressemeddelelse.

Erhvervskarrieren indledte Hans Juel Rasmussen hos A.P. Møller, hvor han bl.a. var National Sales Manager i Marokko. Efterfølgende valgte han modebranchen, hvor han i Inwear Group var Concept Sales Manager med ansvaret for Østeuropa. Fra 1990 til 2000 var Hans Juel Rasmussen chef for Bo Concepts forretninger i Frankrig, hvorefter han begyndte på sit MBA studie på fuld tid. Det er bl.a. med den baggrund, at Hans Juel Rasmussen taler flydende fransk.

Hjemvendt til Danmark fulgte tre år som nordisk kategorichef hos Coop, inden han i 2006 kom til Carlsberg, og fik ansvaret for afsætningen til Dagrofa, Rema1000 og til grænsehandelen.

Dansk Supermarked, Aldi, Lidl og Coop var målgruppen, da Hans Juel Rasmussen kom til Arla Food som Business Unit Manager. Detailhandlen var atter i centrum i stillingen, som salgsdirektør i Danish Crown, hvor han var medansvarlig for eksekveringen af en markedsstrategi med fokus på værdiskabende koncepter. Herfra fortsatte karrieren hos Danpo i Give – og nu bliver det Gråsten Fjerkræ, der får glæde af hans ekspertice.

 

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk