Hotel Alsik fortalte erhvervsfolk hvad hotellet kan byde på

30. januar 2020 Erhverv

Hotel Alsik havde torsdag et større arrangement, hvor målet var at give et indblik i, hvad Alsik kan tilbyde erhvervskunder i lokalområdet og resten af Danmark og Verden. Gæsterne til Hotel Alsiks første arrangement af den slags var medlemmer fra Sønderborg Salgs- og Reklameforening, Erhvervsklubben i Sønderborg samt Business Aabenraa.

Pladserne blev hurtigt udsolgt, så hotellet skyndte sig at udvide deltagerantallet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Efter gæsterne havde været på rundvisning i den fantastiske bygning, bød Helle Kristine Gleerup, der er salgschef på Hotel Alsik, velkommen.

“Vi vil rigtigt gerne være med til at skræddersy Jeres næste arrangement”, sagde Helle Kristine Gleerup og fortalte lidt om Alsiks tre restauranter, Alsik Spa og mulighederne for også at lade sine møde- eller konferencegæster opleve Sønderborg. Enten fra udsigts-etagen på hotellet eller gennem en historisk byvandring eller måske Seqwayture i skanserne. Er drømmen teambuilding i Historiecentret, så kan Hotel Alsik også formidle den oplevelse.

“Hotel Alsik har flere end 150 medarbejdere, der godt kan li’ at ha’ gæster. Så kombardo”, sagde salgschefen, som er klar med vejledning, der sikrer glimrende møde- og konferenceafvikling, der kan krydres med gode madoplevelser.

Koch og Lindén

En mand, der, om nogen, virkeligt har været med til at præge Hotel Alsik, er mesterkokken Jesper Koch – og ham fik de mange gæster også at se og høre. Jesper Koch fortalte om sit arbejde i Hotel Alsik gennem en samtale med kommunikationsrådgiver Trine Matter Lindén fra Commocean.

“Commocean varetager kommunikations- og markedsføringsopgaver for Hotel Alsik og de tre restauranter, så vi er vant til at arbejde sammen med Jesper Koch – og det er bestemt ikke kedeligt”, siger Trine Matter Lindén til SønderborgNYT.

I første omgang var Jesper Koch hyret til at udvikle et koncept for Hotel Alsiks tre restauranter.

“Og på et tidspunkt skulle jeg så aflevere nøglerne igen, men vores ejere har spurgt, om jeg vil blive her”, sagde Jesper Koch, der nu har lejet et hus på Kongevej og han har flyttet sin familie til Sønderborg.

Trine Matter Lindén spurgte, hvad familien sagde til at skulle bo i Sønderborg.

“De har været med hernede på besøg, hvor vi gik langs havnepromenaden og børnene sagde, at de ikke ville være imod at bo her – og nu bor vi til leje, imens vi bygger hus på Feddet”, svarede Jesper Koch. Hans mål er nu at få skruet ned for antallet af arbejdstimer.

“Gør jeg ikke det, så bor min kone og børnene i Aarhus igen”.

Restauranterne

“På Hotel Alsik har vi Restaurant Alsik, hvor man tidligere kunne købe en ret mad for 99 kroner – nu koster den 119 kroner. I Restaurant Alsik er alting nede på jorden, men alligevel med høj kvalitet. Og så har vi Freia Spisestue, der handler om hygge, dansk tradition, godt håndværk og kvalitet. I Freia er der gode vine og gode øl – og en menu koster godt 500 kroner – og skal der en vinmenu med, så er prisen på godt 900 kroner”, sagde Jesper Koch.

Trine Matter Lindén spurgte ind til Hotel Alsiks flagskib, Syttende.

“Syttende åbnede i uge 42, fordi vi ville være helt klar, inden vi tog imod gæster. Jeg er skruet sådan sammen, at jeg ikke går på kompromis med kvaliteten – det gælder også i de to andre restauranter; sagde Jesper Koch.

Syttende er fortrinsvis en gourmet-restaurant.

“Der er én menu, så det er take it og leave it – der er 17 serveringer – fortrinsvis gourmetretter – og 90 dages ventetid på et bord”, sagde mesterkokken. Når gæster indlogerer sig på et hotel, så er det meget almindeligt, at de går ud i byen og spiser.

“Men gæster på hotellets værelser spiser i vores restauranter”, sagde Jesper Koch.

“Der er gæster, der går forgæves ind på Hotel Alsik i håbet om at få et bord og nyde en god middag – og de klø tager vi hellere end at vi går på konpromis med kvaliteten”, sagde Jesper Koch.

“Det har overrasket mig, at vi adskillige gange har fyldt alle tre restauranter med sønderborgensere. Det havde jeg ikke set komme. Jeg er jo sønderjyde og ved, at os sønderjyder kigger meget på priser”.

“Københavnerne er begyndt at komme og det skyldes, at vi gør noget særligt”, sagde Jesper Koch.

Flere ‘Koch’en på toppen’ er på vej

“Du er jo kendt fra tv. Både i Masterchef og i Koch’en på toppen. Det må ha’ betydet noget for hotellet”, sagde Trine Matter Lindén.

Og det er Jesper Koch ikke i tvivl om, at det gør.

“Der er 160.000 seere, der følger med i Robinson og 850.000 fulgte Koch’en på toppen. Der kommer fem programmer mere i oktober, hvor der kommer mere af Sønderborg med. Eksempelvis ringridning, genforeningen og meget andet”, sagde Jesper Koch.

“Han fortæller, at han mener, at det er underholdende for tv-seerne at se, hvad der sker i kulisserne på et stort hotel”.

 

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk