Hvordan er udviklingen på det danske spillemarked

14. marts 2017 Erhverv

ANNONCE: Der har været nogle ret banebrydende og vigtige ændringer på det danske spillemarked, som gennem årerne har været med til at determinere, hvordan markedet ser ud i dag.

Det var faktisk allerede tilbage i 1753 den første spille-lovgivning blev indført i Danmark. Alt hasardspil blev forbudt, og det var kun Klasselotteriet, som havde fået en særbevilling af Kongen, som havde lov til at udbyde spil.

I 1948 kommer der en lov, som har stor indflydelse på, hvordan vi ser spil i dag. Her bliver den første tipslov nemlig godkendt og året efter ser vi den første spilletjeneste i Danmark, Dansk tipstjeneste, også kendt som Danske spil.

Artiklen fortsætter under annoncen

I perioden frem til den næste store ting kommer i Danmark, sker der en masse. De første spilleautomater udbydes online i 2002, den første reklamer, som har fokus på online casino ses i 2003 og så kommer den helt store ting i 2012 – liberaliseringen af det danske spillemarked.

Ret beset betyder det, at monopolet bliver opbrudt, og der er nu mulighed for at oprette og reklamerer for casinoer i Danmark.

Siden 2012 har Danmark set en kraftig vækst i antallet af casinoer som dukket frem. Jagten på at skaffe nye kunder til deres sider, på et eller homogent marked, må siges at komme gennem intensivering af marketingsindsatsen. De sociale medier bugner af reklamer i alle retninger, alle som tilbyder forskellige bonusser til nye kunder, som vælger netop deres casino.

Artiklen fortsætter under annoncen

Flere vælger også at tilknytte en såkaldt maskot til deres brand, for at kunne være nemmere genkendelig. Simba Games har denne søde løve, som du sikkert genkender for reklamen, hvor den lige kigger over båsen inde på toilettet. Andre vælger at tilknytte en dansk kendis, sådan at flere mennesker kan associeres med det pågældende brand. Dette ses f.eks. af online casino giganten, Leo Vegas. De har her i 2017 valgt at tilknytte komikeren, Uffe Holm.

Artiklen fortsætter under annoncen

En oprustning af marketings budgetter vil ske gennem 2017 og frem til 2020

Markedets tendenser viser, at de store også er klar til at allokerer flere penge, således at der er mulighed for, at kunne skaffe de nye spillere. Den danske mastodont, Danske Spil, udtaler at de udvider deres interne marketingsafdeling og samtidig tilknytter flere eksterne konsulenter, med det formål at skaffe sig ny viden, og samtidig innoverer det danske spillemarked således, at de kan finde andre kanaler, som ingen før har benyttet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Når alt kommer til alt, så er der ingen tvivl om, at det danske spillemarked bevæger sig ind mod en ny æra, som igen kommer til at determinere det fremtidig casino marked, og som vi senere hen kan se tilbage mod, som et vendepunkt i den danske spillemarkeds historie.

DENNE ARTIKEL ER SPONSORERET

Skrevet af: Michael michael@sonderborgnyt.dk
30. juni 2022 Kultur, Nordborg

MC Als Heimerz har åbent hus den 9. juli

30. juni 2022 Kultur

Den 9. juli – mellem klokken 13 og 17 – er der åbent hus hos MC Als Heimerz, som står klar med kaffe, kage og ringriderpølser til en billig penge. Det skriver klubben i en pressemeddelelse. “Endelig er det muligt at inviterer andre på besøg og vi glæder os til at få en snak med […]

Læs mere...