ipnordic: Vi er meget tilfredse med Sønderborg Kommunes service

23. september 2015 Erhverv

ipnordic, som leverer telefoniløsninger til erhvervskunder landet over, flyttede for nylig til Sønderborg Kommune – og de har følt sig rigtig godt modtaget.images (2)

Virksomhedens oplevelse af mulighederne i den sønderjyske kommune står dog i stærk kontrast til den vurdering, der kom til udtryk, da Dansk Industri for nylig offentliggjorde deres årlige undersøgelse af erhvervsklimaet i landets 96 kommuner, skriver ipnordic i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sønderborg Kommune blev rosinen i den meget lidt attraktive pølseende, da DI præsenterede resultatet af den landsdækkende erhvervsklimaundersøgelse for 2015/16.

Undersøgelsen er baseret på virksomhedernes vurdering af kommunernes erhvervsvenlighed.

Efter at være gået en plads ned i forhold til året tidligere, var Sønderborg Kommune havnet på en samlet 96. plads. Bundplaceringen vækker en del undren hos ipnordic, der flyttede til kommunen for et lille års tid siden.

Thorben G. Jensen, direktør i ipnordic, fortæller:

ipnordic har købt Gråstens tidligere rådhus.

ipnordic har købt Gråstens tidligere rådhus.

”Vores virksomhed er i god vækst, og allerede få måneder efter, at vi var flyttet ind i vores nye lokaler i Gråsten, måtte vi endnu engang erkende, at pladsen var blevet for trang. Vi kiggede derfor på flere forskellige lejemål, men havde ikke held med at finde en god løsning. Til sidst kontaktede vi Sønderborg Kommune, som i løbet af ganske få dage fandt en løsning.”

ipnordic blev tilbudt at købe rådhuset i Gråsten – og har gennem de seneste måneder været i gang med en gennemgribende renovering af den historiske bygning. Også i den forbindelse har ipnordic udelukkende ros til kommunen.

”Vi har kørt med en yderst stram tidsplan, men vi er hele vejen igennem blevet mødt med kompetent rådgivning og velvilje i forhold til samarbejdet. Afdelingen Teknik og Miljø ved Sønderborg kommune har været meget behjælpelig. Både med at skabe klarhed over, hvilke tilladelser mv. der skal til i forbindelse med ombygningen – og med at rådgive os om processen. Den hjælpsomhed og effektivitet har også været tydelig i forbindelse med etablering og renovering af Restaurant Det Gamle Rådhus. Denne virksomhed etableres i lokaler, som støder op til ipnordic´s nye kontorer.”

I forhold til medarbejderrekruttering har virksomheden også fået god hjælp.

“Jobcenter Sønderborg har været en effektiv og engageret samarbejdspartner,” siger Thorben G. Jensen og understreger, at han generelt oplever kommunen som en tæt og aktiv samarbejdspartner, der har en løbende dialog med virksomhederne.

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk