Job: Kommunen søger en kommunikationschef

18. december 2013 Erhverv

Sønderborg Kommune søger en dynamisk og strategisk professionel leder af kommunikationsafdelingen – et fyrtårn indadtil og udadtil.

Kommunikationsafdelingen har ansvaret for kommunikationen om og i Sønderborg Kommune – dvs. presse- og informationsarbejde, kommunikationsfaglig servicering af organisationen, hjemmeside, Facebook, intranet mv. rådhus1

Artiklen fortsætter under annoncen

Afdelingen har ti medarbejdere med forskellige kommunikationsfaglige kompetencer.

Ud over at være leder af afdelingen skal kommunikationschefen fungere som kommunikationsrådgiver ift. borgmester, byrådsmedlemmer og kommunens ledelse.

Kommunikationschefen skal sikre:

  • Sønderborg Kommunes synlighed og positive omdømme
  • velfungerende intern kommunikation blandt de 6500 medarbejdere
  • markedsføring og kommunikation, der er baseret på et solidt fagligt fundament
  • Artiklen fortsætter under annoncen

  • sammenhæng og strategi i brugen af forskellige informationskanaler

Lederens vigtigste ledelsesmæssige opgaver i kommunikationsfunktionen er:

  • at være sparringspartner for afdelingens medarbejdere
  • at medvirke til at fremme kreativitet og nytænkning
  • at prioritere afdelingens ressourcer og opgaver, så der sikres strategisk fokus.

Lederen er kendetegnet ved:

  • at kunne holde fokus og ro, også når der er mange bolde i luften
  • Artiklen fortsætter under annoncen

  • at se helheder uden at miste blikket for detaljer
  • at udøve anerkendende ledelse
  • at være robust og holde retningen, også i modvind
  • at motivere med begejstring og ved selv at være teamplayer
  • at trives i begivenhedernes centrum uden at have behov for at eksponere sig selv
  • en kritisk tilgang – inden for de overordnede rammer og spilleregler.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt. Stillingen aflønnes på overenskomstvilkår.

Artiklen fortsætter under annoncen

Interesserede er velkommen til at henvende sig til HR- og administrationschef Aase Henriksen, tlf. nr. 2790 5381, for yderligere oplysninger.

Der er ansøgningsfrist den 20. januar 2014 kl. 8.00. Ansættelsessamtaler ventes afviklet den 28. januar 2014.

 

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk
27. september 2022 Samfund, Sønderborg

Kommunen er begyndt på at skrue ned for varmen

27. september 2022 Samfund

I sidste uge begyndte Sønderborg Kommunes Drift & Service-afdeling på arbejdet med at skrue ned for temperaturen til 19 grader i kommunale bygninger som kontorbygninger, folkeskoler og sfo’er. Det kan derfor være en god idé, at give børn i folkeskoler og sfo’er en ekstra trøje og et par tykke sokker eller hjemmesko med i løbet […]

Læs mere...