Job: Kommunen søger en kommunikationschef

18. december 2013 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

Sønderborg Kommune søger en dynamisk og strategisk professionel leder af kommunikationsafdelingen – et fyrtårn indadtil og udadtil.

Kommunikationsafdelingen har ansvaret for kommunikationen om og i Sønderborg Kommune – dvs. presse- og informationsarbejde, kommunikationsfaglig servicering af organisationen, hjemmeside, Facebook, intranet mv. rådhus1

Artiklen fortsætter under annoncen

Afdelingen har ti medarbejdere med forskellige kommunikationsfaglige kompetencer.

Ud over at være leder af afdelingen skal kommunikationschefen fungere som kommunikationsrådgiver ift. borgmester, byrådsmedlemmer og kommunens ledelse.

Kommunikationschefen skal sikre:

  • Sønderborg Kommunes synlighed og positive omdømme
  • velfungerende intern kommunikation blandt de 6500 medarbejdere
  • markedsføring og kommunikation, der er baseret på et solidt fagligt fundament
  • Artiklen fortsætter under annoncen

  • sammenhæng og strategi i brugen af forskellige informationskanaler

Lederens vigtigste ledelsesmæssige opgaver i kommunikationsfunktionen er:

  • at være sparringspartner for afdelingens medarbejdere
  • at medvirke til at fremme kreativitet og nytænkning
  • at prioritere afdelingens ressourcer og opgaver, så der sikres strategisk fokus.

Lederen er kendetegnet ved:

  • at kunne holde fokus og ro, også når der er mange bolde i luften
  • Artiklen fortsætter under annoncen

  • at se helheder uden at miste blikket for detaljer
  • at udøve anerkendende ledelse
  • at være robust og holde retningen, også i modvind
  • at motivere med begejstring og ved selv at være teamplayer
  • at trives i begivenhedernes centrum uden at have behov for at eksponere sig selv
  • en kritisk tilgang – inden for de overordnede rammer og spilleregler.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt. Stillingen aflønnes på overenskomstvilkår.

Artiklen fortsætter under annoncen

Interesserede er velkommen til at henvende sig til HR- og administrationschef Aase Henriksen, tlf. nr. 2790 5381, for yderligere oplysninger.

Der er ansøgningsfrist den 20. januar 2014 kl. 8.00. Ansættelsessamtaler ventes afviklet den 28. januar 2014.

 

 

21. juni 2024 Augustenborg, Erhverv

Kommunen bliver ejer af siloerne ved Augustenborg Havn

21. juni 2024 Augustenborg

Fra den 1. juli kan Sønderborg skrive siloerne og pakhuset i Augustenborg ind i rækken af kommunale ejendomme og borgmesteren mener, det er et køb, der giver rigtig god mening. “Udviklingen af havneområdet i Augustenborg er et vigtigt projekt, der betyder rigtigt meget og når vi køber DLG-bygningerne, så råder vi over hele havneområdet og […]

Læs mere...