Jyske Bank fik en køreplan for mere kundekontakt

7. marts 2016 Uddannelse
Vinderholdet

Vinderholdet

Mandag blev 3.g’ere fra Det Blå Gymnasium og Finansøkonomi-studerende fra EASV udfordret med en opgave fra Jyske Bank i Sønderborg.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Jyske Bank vil have en telefonsamtale med kunderne mindst en gang om året og det betyder, at vores ansatte ikke bare skal sidde og vente på, at kunden dukker op i banken, men selv være opsøgende. Når i laver forslag til en plan for, hvordan vi indfører den forandring, så skal i vide, at bakansatte har det bedst med at få opgaverne lagt foran sig”, siger privatkundedirektør René Nyholm Lassen til de 60 elever, der sad klar i Loungen i Broager Sparekasse Skansen.

Opgaven er at lave en plan for ledelse og medarbejdere, så kunderne bliver endnu mere tilfredse med deres bank.

Nils Pontoppidan giver lidt vejledning.

Nils Pontoppidan giver lidt vejledning.

Peter Schroll fra EASV forklarede de 60 elever, som var sat sammen i ti grupper, hvad det var, der skulle fremlægges og han blev suppleret af Nils Pontoppidan, der sagde:

“Husk at man gør forretning og man driver virksomhed. Det er aktivt – og nu skal i fortælle, hvordan vi får Jyske Banks 10 medarbejdere med på ideen”, siger han. Banken har 4000 lokale kunder.

En enkelt gruppe klarede udfordringen bedre end resten – og den blev i sagens natur kåret som vinder.

“I får hver to biografbilletter, så i kan tage en ven eller veninde med ind og se en film”, siger René Nyholm Lassen, der synes, at grupperne arbejdede godt og fik flettet deres viden om ledelse og motivation ind i beskrivelserne.

billede

 

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk