Den nye borgerrådgiver i Sønderborg Kommune, Maria Eline Bonefeld, er klar til at tage imod henvendelser fra borgere. Hun træffes på sit kontor på Rådhuset. Kontakt hende på mail eller telefon for en aftale.
Borgerrådgiverens opgave er blandt andet at hjælpe borgere og virksomheder med at forstå afgørelser fra kommunen, finde vej i den kommunale organisation, finde vej i klagesystemet og styrke dialogen mellem borger og kommune.
Maria Eline Bonefeld glæder sig til rollen som rådgiver for borgerne i Sønderborg Kommune.
”Den vigtigste opgave for mig som borgerrådgiver bliver at være den dør, hvor borgere oplever sig set, hørt og forstået, og det glæder jeg mig utrolig meget til. Samtidig ser jeg frem til at skulle arbejde med hele den kommunale organisation. Jeg er sikker på, at mit store kendskab til de kommunale opgaver gør mig til en konstruktiv sparringspartner for forvaltningerne, så vi hele tiden kan forbedre den kommunale service”, siger hun i en pressemeddelelse.
Borgerrådgiveren kan hjælpe borgere, brugere og virksomheder med at:
forstå afgørelser, e-mails og breve fra kommunen
finde vej i den kommunale organisation
bidrage til at sikre borgernes retssikkerhed i forbindelse med kommunens sagsbehandling og faktiske forvaltningsvirksomhed
tilbyde mægling, hvis det kan hjælpe med at løse konflikter mellem borger og forvaltning
yde rådgivning i forbindelse med klager over kommunen og hjælpe med formulering af klager
behandle klager over kommunens sagsbehandling herunder sagsbehandlingstid personalets optræden, medarbejdernes betjening af borgerne m.m.
Borgerrådgiveren kan hverken ændre en konkret afgørelse eller tage stilling til det faglige indhold i en beslutning. Her skal du fortsat gå igennem det etablerede klagesystem.
Alle borgere, brugere og virksomheder i Sønderborg Kommune kan rette henvendelse til borgerrådgiveren.
Det er gratis at bruge borgerrådgiveren – og KONTAKTOPLYSNINGER FINDER DU HER .