Matas: Permanente tiltag skal gøre kunder og personale mere trygge

9. juli 2020 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

En række nye tiltag i Matas-butikkerne i Sønderborg skal sikre, at smitsomme sygdomme som for eksempel coronavirus både nu og i fremtiden har dårlige levevilkår i butikken. Matas’ ekspedienter har blandt andet været en tur på skolebænken, hvor de har gennemgået teori om hygiejne og rengøring, en afstand- og smittevejstest og en grundig introduktion til de nye procedurer.

Kort før corona-nedlukningen åbnede vi vores Matas Life-koncept, der skal gøre det nemmere for kunderne at føle, se og afprøve vores varer. Med de nye tiltag kan kunderne også få glæde af det i fremtiden samtidig med, at de kan føle sig trygge ved, at vi har styr på sikkerheden, siger butikschef Lis Gehrt i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Blandt de synlige tiltag i butikken er ny skiltning og håndsprit på faste standere. Desuden vil ekspedienterne afspritte testprodukterne før og efter, at kunderne prøver dem, mens masker eller visirer kommer i brug, hvis en kunde skal have lagt makeup.

Matas-butikkerne i Sønderborg følger i forvejen myndighedernes anbefalinger for at hindre spredningen af corona. Målet med de nye tiltag er, at både kunder og medarbejdere også føler sig trygge i butikkerne i fremtiden.