Ny kommunal service: Erhvervskontakten – der gør drømme til virkelighed

11. oktober 2013 Erhverv

Ved den officielle åbning af Erhvervskontakten fredag eftermiddag  kom det frem, at det faktisk slet ikke står så skidt til i Sønderborg, som en tidligere analyse fra DI sagde.

” src=”http://sonderborgnyt.dk/wp-content/uploads/2013/10/IMG_2159-295×300.jpg” width=”295″ height=”300″ /> Erlin Duus siger, at Sønderborg er bedre end vi selv tror.

– Jeg kommer lige fra Bornholm, hvor det lykkedes at få en stor ordre med hjem. Vi gjorde det mulige i det umuliges land, siger Erling Duus, der repræsenterer Dansk Industri. Og oven i den glæde, så glædede han sig yderligere over, at Erhvervskontakten, som sikrer én vej for virksomheder til det offentlige, nu er en realitet.

– Når den næste DI-måling kommer, så ligger Sønderborg bedre og det tør jeg godt love, siger han. Set fra hans side, så handler det hele om kommunikation – og det problem er løst med Erhvervskontakten. Løftet blev givet overfor flere erhvervsfolk, forvaltningsansatte, politikere og andre.

– Noget andet er, at Sønderborg er meget bedre end vi tror. Det opdagede jeg, da jeg var på Bornholm. Derovre roser de Sønderborg, siger Erling Duus. Så det anbefales, at man tager væk et par dage, hvis man synes, at tingene ikke snurrer herhjemme.

Startskud i december

På et møde mellem kommunen og erhvervslivet blev der listet flere ønsker op til kommunen.

– Og vi lyttede til jer – og det første skridt på vejen bliver officielt nu, hvor Erhvervskontakten indvies, siger Inge Olsen, direktør i Teknik & Miljø.

Borgmester Aase Nyegaard fortæller, at gryden har været i kog i et stykke tid og undervejs kom den dårlige måling fra DI.

- Vi lyttede til erhvervslivet og nu er første ønske opfyldt, siger borgmester Aase Nyegaard.

– Vi lyttede til erhvervslivet og nu er første ønske opfyldt, siger borgmester Aase Nyegaard.

– Vi skal have Sønderborg til at være bedst af alle og derfor glæder det mig, at vores to dygtige medarbejdere fremover skal sikre, at vores virksomheder ikke skal bruge tid på at finde rundt i det offentlige bureaukrati, siger Aase Nyegaard. Erhvervskontakten sikrer, at de rigtige instanser kobles på hver enkelt sag fra starten af, så virksomhedsledelser kan koncentrere sig om at lede deres virksomheder.

Se flere billeder: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.449667461820273.1073741918.271358109651210&type=1

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk