Nye tiltag og forandringer i kommunens forvaltninger

29. juni 2016 Politik Skrevet af: Ole Kæhler

Forvaltningerne i Sønderborg Kommune har som hovedopgave at føre den politiske vision ud i livet. Og for at de bedre kan det, så skal der rykkes lidt rundt på nogle af tingene.

“Der skal oprettes en økonomiforvaltning, en it- og digitaliseringsafdeling og Facility Mangement. Desuden oprettes der et Byråds- og Direktionssekretatiat plus en HR- og Analyseafdeling”, siger borgmester Erik Lauritzen på byrådsmødet onsdag.

Hertil kommer en lang række småjusteringer og forandringer i de forskellige forvaltninger.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Jeg er glad for at den særligt tilrettelagte undervisning, den såkaldte STU, flyttes fra Socialforvaltningen og over i Børne- og Uddannelsesforvaltningen. Så anerkender vi, at STU er et uddannelsestilbud fremfor et behandlingstilbud”, siger Tage Petersen fra Venstre.

29. marts 2024 Erhverv, Sønderborg

1019 husstande er uden strøm

29. marts 2024 Erhverv

Ifølge Elnetselskabet N1 mistede 1019 husstande i Sønderborg – blandt andet i Jørgensgaard – strømmen ved midnat. N1 arbejder på at lokalisere fejlen og venter at der er strøm igen natten til fredag omkring klokken 02.

Læs mere...