Oyishi Sushi & Woks kunder tager godt imod iPads og robot-tjenere

23. januar 2020 Erhverv

Forleden åbnede Oyisi Sushi & Wok med et nyt koncept, som afløser ‘running sushi’, hvor retterne kørte på et bånd og gæsterne tog dem, som de ønskede at spise.

Nu bestillerne gæsterne de retter, som de gerne vil ha’ serveret og det gør de på en iPad, der udleveres af Oyisi Sushi & Wok – og man kan bestille lige så mange gange, som appetitten rækker til.

Veninderne Louise Birkkjær Nielsen og Rikke Skelgaard, der begge går på HTX på EUC Syd, prøvede onsdag aften det nye koncept.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Det nye koncept er bedre end running sushi, fordi jeg får præcis det, som jeg gerne vil ha’ og så er det helt frisklavet”, siger Louise Birkkjær Nielsen til SønderborgNYT.

“Der går en smule tid fra vi bestiller en ret og til den står på bordet. Men det er faktisk rart med en lille pause mellem retterne”, siger Rikke Skelgaard.

Smart betjening

Oyisi Sushi & Wok har et par robotter, der kører de forskellige bestillinger fra køkkenet og ud til bordene, hvor gæsterne sidder.

“Det er en fed teknologi, selvom det virker lidt mærkeligt de første gange, den kommer kørende”, siger Rikke Skelgaard og veninden tilføjer, man hurtigt vænner sig til robot-serveringen.

De to gymnasieelever synes, der er både enkelt og let at bestille sushi-retterne på den iPad, de fik udleveret.

“Og er der noget, som vi er i tvivl om, så kan der bare trykkes på ‘Hjælp’ – det gjorde vi og straks stod der en af de ‘levende’ tjenere ved vores bord”.

“Og forresten så er Oyisi Sushi & Wok et sted, hvor os på SU har råd til at spise en gang imellem”, siger Rikke Skelgaard og tilføjer:

“Vi kan bestille alt det, som vi kan spise til en fast pris, men vi skal betale ekstra for de ting, som vi levner på tallerkenen. En glimrende løsning i tiltaget mod madspild”.

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk