Sønderjyske Herrehåndbold sluttede sæsonen med drama, fight og en følelsesladet afsked, da holdet lørdag spillede 34 – 34 mod HØJ Elite i Bambuni Herreligaen.
I Arena Aabenraa fulgte 1.214 tilskuere med, da Sønderjyske Herrehåndbold både satte punktum for sæsonen og sagde farvel til flere markante profiler.
Sønderjyske Herrehåndbold kom bedst fra start og sad tungt på første halvleg, hvor holdet især stod stærkt defensivt. Med en god organisation i forsvaret og flere redninger fra Julius Sten kunne hjemmeholdet gå til pause foran 17 – 13.
Efter pausen ændrede kampen sig. HØJ Elite fik bedre fat, mens Sønderjyske Herrehåndbold i perioder mistede grebet defensivt. Det gav en tæt afslutning, hvor begge hold havde chancen for at tage sejren, men kampen endte med en pointdeling.
“Jeg synes, vi er klart det bedste hold i første halvleg, hvor vi virkelig står stærkt i forsvaret, og Julius Sten har gode redninger. Anden halvleg bliver lidt en rodet omgang, som gør, at HØJ Elite får muligheden for at komme tilbage. Jacob Bagersted spiller en fremragende kamp i karrierens sidste kamp, og han er stærk i både forsvar og angreb”, lyder det fra cheftræner Lasse Folkmann i en pressemeddelelse.
Målscorere for Sønderjyske Herrehåndbold var Jacob Bagersted med seks mål og Gabriel Setterblom med fem, mens Frederik Tilsted scorede fire gange.
Derudover bidrog Viktor Bergholt, Nicolai Skytte og Ebbe Stankiewicz med tre mål hver, Magnus Fredriksen, Tobias Gregers Schmidt, Simon Kirkegaard og Sebastian Augustinussen med to mål hver, mens Emil la Cour og Morten Bjørnshauge hver scorede en enkelt gang.
Kampen blev samtidig et farvel til Jacob Bagersted, målmand Julius Sten, cheftræner Lasse Folkmann, Rasmus Thiemer-Jensen og sportsmanager Thomas Mogensen.
Med resultatet sluttede Sønderjyske Herrehåndbold på andenpladsen i kvalifikationsspillet, og holdet kan nu gå på sommerpause.

















