Salget af dagligvarer online er eksploderet i Brugsforeningen for Als og Sundeved

17. marts 2020 COVID-19

Siden i fredags er salget af dagligvarer online næsten ti-doblet i Brugsforeningen for Als og Sundeveds online dagligvarebutik.

”Vi har oplevet en konstant stigning i antallet af ordrer i vores online dagligvarebutik siden i fredags og det fortsætter også i dag (red: mandag), hvor vi nok igen sætter rekord i antallet af ordre inden klokken 23:59, hvor der skal bestilles, hvis dagligvarerne skal være hos kunden i morgen”, siger Jens Iversen til SønderborgNYT.

Artiklen fortsætter under annoncen

I online dagligvarebutikken er der det meste af det udvalg man til daglig finder på hylderne hos Kvickly i Nordborg: Frugt & grønt, friskbagt brød, kød og fisk, personlig pleje samt vin, øl og spiritus og så handler man lokalt, når man  benytter online dagligvarebutikken:

”Vi benytter Coop’s online dagligvare platform, men al omsætning bliver her på Als og i Sundeved. Hvis man som kunde gerne vil støtte op om den lokale handel, så brug vores online dagligvarebutik så vi holder omsætningen i vores område”, opfordre Jens Iversen, der som tak, fordi kunderne handler dagligvarer online lokalt, sender en gratis gave med ud sammen med leveringen.

Brugsforeningen for Als og Sundeveds online dagligvarebutik varetages af Kvickly i Nordborg, hvor Jens Iversen er  chef for både den fysiske Kvickly-butik og dagligvarebutikken på nettet.

”Det er nærliggende at tro, at antallet af kunder i fysiske vores butik så er faldet, fordi de køber ind online i stedet, men det ser vi ikke – tværtimod har vi også set en stigning af kunder i den fysiske butik, dog ikke så voldsomt i dag (red: mandag). Kunderne skal nok lige have brugt lidt af ‘hjemmelageret’, inden der er brug for at fylde op igen”, siger Jens Iversen til SønderborgNYT.

Jens Iversen er overbevist om, at årsagen til stigningen i online dagligvarebutikken skyldes at flere familier lige nu holder sig hjemme – enten frivilligt, eller fordi de er sat i karantæne efter at være kommet hjem fra udlandet:

”Det er ikke et problem for hverken vores kunder eller vores personale, fordi familier i karantæne blot skriver, at varerne skal stilles udenfor, så der ikke sker en fysisk kontakt mellem vores transportører og den enkelte kunde”, siger Jens Iversen til SønderborgNYT.

Kunder køber mest traditionelle dagligvarer online men gær, mælk og brød kan indimellem være i restordre:

”Vi får løbende nye forsyninger, men vi kan ikke helt undgå, at enkelte produkter midlertidigt bliver udsolgt, blandt andet ferskvarer, men indtil nu oplever vi ikke forsyningsproblemer, hverken til online dagligvarebutikken eller den fysiske butik”, siger Jens Iversen, der hele tiden følger lagebeholdningen tæt og løbende bestiller nye forsyninger hjem fra den centrale distribution.

Du kan handle dagligvarer online lokalt ved at klikke her.

HUSK – støt den lokale handel! 

INFORMATION OM COVID-19:

Læs og følg myndighedernes anvisninger på
www.coronasmitte.dk

Myndighedernes hotline telefon
70 20 02 33

Følg udviklingen i Sønderborg-området på
SønderborgNYTs Corona-kategori

Lad os stå sammen – hold afstand!

Skrevet af: Michael michael@sonderborgnyt.dk