Energiselskabet Syd Energi, SE, er kommet i strid modvind efter de har forsøgt at sælge købet af Stofa som en gave til forbrugerne, skriver Dagens.dk
SE har nemlig i en reklamekampagne glemt at orientere kunderne om, at de selv skal betale for gaven. Det betyder eksempelvis en stigning for internettet på 25-40 kroner.
Og det har skabt debat på energiselskabets Facebook-side, hvor der slynges rundt med ord som bedrageri og falsk markedsføring.
– Vi erkender, at vores kampagne med budskabet om, at vi giver alle en “gave” kan virke en smule provokerende på de kunder, der oplever at skulle stige 25-40 kroner for deres internetløsning. Vi er vant til at give vores budskaber kant, og det giver nogen knubs fra tid til anden, skriver direktør Niels Duedahl som et svar på kritikken.
SE har sendt informationsbreve ud til kunderne, der nu kan opsige deres abonnement inden 15. februar.
På den måde ender Syd Energi alligevel med lutter tilfredse kunder.