SE kom galt afsted pris-stigninger for Stofa-kunder

28. januar 2014 Erhverv

Energiselskabet Syd Energi, SE, er kommet i strid modvind efter de har forsøgt at sælge købet af Stofa som en gave til forbrugerne, skriver Dagens.dk

Foto fra facebook.

Foto fra facebook.

Artiklen fortsætter under annoncen

SE har nemlig i en reklamekampagne glemt at orientere kunderne om, at de selv skal betale for gaven. Det betyder eksempelvis en stigning for internettet på 25-40 kroner.

Og det har skabt debat på energiselskabets Facebook-side, hvor der slynges rundt med ord som bedrageri og falsk markedsføring.

– Vi erkender, at vores kampagne med budskabet om, at vi giver alle en “gave” kan virke en smule provokerende på de kunder, der oplever at skulle stige 25-40 kroner for deres internetløsning. Vi er vant til at give vores budskaber kant, og det giver nogen knubs fra tid til anden, skriver direktør Niels Duedahl som et svar på kritikken.

Artiklen fortsætter under annoncen

SE har sendt informationsbreve ud til kunderne, der nu kan opsige deres abonnement inden 15. februar.

På den måde ender Syd Energi alligevel med lutter tilfredse kunder.

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk
24. september 2021 Politik, Sønderborg

Når det gælder penge til Arne-pension venter borgmesteren på KL

24. september 2021 Politik

Borgmester Erik Lauritzen har bemærket, at regeringen lægger op til, at det er ved at skrue på indsatsen på at hjælpe unge i arbejde, der skal findes penge til at finansere den kommunale del af Arne-pensionen. “Men først skal regeringen forhandle med KL og først derefter kan vi sige, hvor regeringen foreslår, vi skal finde […]

Læs mere...