Det handler om én person, og det er mig, mig, mig.
Den indstilling skal virksomheder i Sønderborg resten af landet indstille sig på at møde i større grad de næste år.
Det fortæller coach og forfatter René Christensen, der har skrevet en ny bog om generationen, der kaldes ‘mig-mig-mig-generationen’.
Den nye generation af unge, der snart rammer det voksne arbejdsmarked, er nemlig selvcentrerede og optaget af, at alt tager sig godt ud, og det kan give vanskeligheder i samarbejdet med ældre generationer.
“Hvis du er vant til, at hele verden drejer sig om dig selv, så kan du have svært ved at indgå i et fællesskab på en arbejdsplads, hvor man arbejder med fælles mål”, siger Rene Christensen til DR Nyhederne.
“Den unge generation er nemlig vant til, at der er andre, der tager problemerne for dem”, siger Rene Christensen.
“Der er tale om en generation med et utroligt lavt selvværd, men med en høj selvtillid. Det skyldes, at forældrene har ‘curlet’ problemerne væk for dem”, siger Rene Christensen.