Sønderborg Salgs- og Reklameforening fik tjekket restauranternes service

18. maj GALLERIER

I Sønderborg drømmer både restauratører og butiksejere om, der kommer rigtigt mange turister, der vil bruge penge i de lokale butikker og på spisestederne.

“Og så er det vigtigt, at gæsterne oplever rigtig god serice”, siger Rie Bramsen, der er tovholder på arrangementet, som Sønderborg Salgs- og Reklameforening har lavet i samarbejde med Sønderborg Handel.

Deltagerne mødtes torsdag aften i Det Sønderjyske Køkken, hvor restauratør Jesper Kock bød på en lille smagsprøve og kom med sine tanker om service, inden deltagerne delte sig i mindre grupper og drog afsted mod andre spisesteder, der også var klar med lidt lækkert og deres bud på det at give god service.

“Når jeg tænker god service, så er det blandt andet, at vi gør os umage for at finde løsninger. Og god service er at lokale forretninger hjælper hinanden. For eksempel kan jeg fortælle i Wohlenberg, hvilke retter vi laver til et selskab og så leverer vinbutikken de rigtige vine. Samarbejdet giver kunden den bedste oplevelse”, siger Jesper Kock

“Jeg kunne da fint hente vin i Fleggaard, men det er bare ikke den billigste løsning på sigt, så vi samarbejder med andre lokale”, siger Jesper Kock fra Det Sønderjyske Køkken, hvor de ligesom i andre restauranter og butikker, hvor ejeren har sin daglige gang, er meget bevidst om, at det er det samlede indtryk af god service, der tæller og gør en forskel for turister og andre kunder.

 

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk