SønderborgNYT fejrer fødselsdag med nye læserrekorder og satser på TV

2. september 2016 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

SønderborgNYT kan fejre fire års fødselsdag i dag fredag med nye læserrekorder. I august måned fulgte omkring 58.000 unikke læsere, altså stamgæster, med på SønderborgNYT og har dermed øget læsertallet med lidt over 10.000 på et år. Læsertallet dækker over flere end 167.000 læser-sessioner, i august måned, hvilket også er rekord. Samtidig er SønderborgNYTs Facebookside populær som aldrig før. Godt 12.000 ’synes godt om’ SønderborgNYT på Facebook og det er 4.000 flere end for et år siden.

Artiklen fortsætter under annoncen

”Først og fremmest en stor tak til alle SønderborgNYTs læsere og annoncører. Vi kniber os selv lidt i armen over den store læsertilslutning til SønderborgNYT og glæder os over, at den redaktionelle tilgang til at dække stort som småt i Sønderborg gennem 10-15 daglige ’glimt’ fra Sønderborg falder i sønderborgensernes smag”, fortæller redaktør Ole Kæhler.

Flere læsere betyder, det var påkrævende at gøre en række investeringer og derfor har SønderborgNYT styrket sine løsninger i det tekniske maskinrum og før sommer investerede SønderborgNYT i professionelt TV-udstyr og har henover sommeren eksperimenteret med at vise TV-indslag som et supplement til SønderborgNYTs skrevne historier.

Artiklen fortsætter under annoncen

”Vi tror på, at professionelt produceret TV og video kommer til at udgøre en større del af det redaktionelle tilbud til læserne i fremtiden, fordi TV engagerer læseren/seeren mere end de skrevne artikler –  og mange historier simpelthen kan fortælles langt bedre i et TV-indslag frem for i en skreven artikel. Endvidere går udviklingen på de sociale mediekanaler, eksempelvis Facebook, i retning af levende billeder og live-indslag”, siger Ole Kæhler og fortsætter:

”Når vi ser på, hvor mange der læser en skreven artikel og holder det op imod seertallet på et TV-indslag, så er resultatet ganske tydeligt. TV-indslaget har 3 til 4 gange – ja endda op til 10 gange så mange seere i forhold til en skreven artikel”.

Artiklen fortsætter under annoncen

TV som forretning

Frem til årsskiftet vil SønderborgNYT vise en række TV-indslag for dels at måle læsernes/seernes engagement og ikke mindst finde en kommerciel, bæredygtig model for også at kunne tilbyde TV-indslag fremover.”Det er dyrt og det tager tid at lave TV, men vi tror på, at der findes et marked blandt de lokale virksomheder i Sønderborg, som ønsker at bruge TV og video i deres markedsføring samt PR arbejde – specielt på de digitale sociale kanaler”, siger Michael Kjær der primært står bag SønderborgNYTs eksperimenter med TV og fortsætter:

Artiklen fortsætter under annoncen

”Vores tilgang er at skabe et produkt, der prismæssigt er på et niveau, hvor alle virksomheder kan følge med, sådan at TV og video ikke kun er forbeholdt virksomheder med store budgetter.  Vi har allerede nu et samarbejde med et par at vores kunder, hvor vi tester effekten af TV-reklamer i stedet for bannerannoncer og vi er også i gang med de første tests, hvor virksomhederne bruger TV-indslag som supplement til deres traditionelle pressemeddelelser og de første effektresultater ser spændende ud – og skulle der være en virksomhed som er interesseret i at teste de nye TV-muligheder sammen med os, så send en mail eller ring – vi vil gerne lære sammen med vores kunder”, siger Michael Kjær.

Artiklen fortsætter under annoncen

Helt grundlæggende er det fortsat SønderborgNYTs primære opgave at bringe mange, daglige gratis ’glimt’ fra og om Sønderborg og sikre de lokale virksomheder en fremtrædende og effektiv markedsføringsplads til en rimelige pris, hvor de lokale annoncører ikke skal konkurrere om opmærksomheden med regionale eller landsdækkende annoncører. SønderborgNYT har fokus på Sønderborg og sønderborgenserne.