Det kan være vanskeligt at sætte ord på, hvad der gør Sønderborg-området attraktivt, når der skal tiltrækkes international og national arbejdskraft.
Derfor har erhvervslivet i Sønderborg Kommune siden 2017 haft adgang til en markedsføringsværktøjskasse, som netop sætter ord og billeder på, hvad der er det unikke ved området. Konkret har virksomhederne adgang til tekster, billeder, foldere og designelementer, som tager afsæt i Sønderborg-områdets tre styrkepositioner: Storby i naturen, Grænseland og Handlekraft, skriver Erhvervsudvalget i en pressemeddelelse.
Nu udvides materialet med yderligere tekst og fotos, som sætter fokus på den stærke klimaomstilling, hvor Sønderborg Kommune er i front. Specielt tages der afsæt i de gode resultater for at nedbringe CO2-udslippet, hvor man i Sønderborg Kommune nu er over halvvejs med at blive CO2-neutrale.
”Klima og bæredygtighed er virkelig kommet på den globale dagsorden. Da Sønderborg-området er frontløber indenfor dette felt med en målsætning om CO2-neutralitet i 2029, er det vigtigt at få det med i markedsføringsmaterialet.”, siger Heidi Frederikke Jørgensen fra Erhvervsudvalget.