”Sønderjysk Forsikring er i vækst – det gælder for både geografien, kunderne og medarbejderne”, fortæller bestyrelsesformand Marianne Hvid i en pressemeddelelse og fortsætter:
”Det betyder bl.a. at vi her i forsommeren åbner dørene til en ny filial i Esbjerg og næste år gælder det samme for Fyn”.
Adm. dir. Frank Abel præsenterede en markant vækststrategi, der frem mod 2020 skal øge forretningsomfanget mod en halv mia. kr. i præmieindtægter. ”Vi vil fortsat gøre det, vi er gode til på privat- og erhvervsmarkedet, men i en større geografi” siger Frank Abel. Sønderjysk Forsikring står godt i et stærkt konkurrencepræget marked. Frank Abel supplerer ”kunderne skal med vores lokale filialer opleve, at vi er lige dér, hvor de er. Vi ønsker langvarige kundeforhold, hvor vi kan tilbyde stærke professionelle forsikringsløsninger gennem alle livets faser.”
Stærke produkter og lokal forankring belønnes af kunderne
På den årlige generalforsamling i Sønderjysk Forsikring, der blev afholdt på selskabets nye hovedkontor, var der rekordstor tilslutning med 250 tilmeldte. Her kunne selskabet igen i år præsentere et rigtig flot regnskabsresultat. Det vidner om, at selskabet med særdeles attraktive og konkurrencedygtige produkter i kombination med den stærke lokale forankring og personlige service i hele forretningsområdet, har dét der værdsættes af kunderne.
Sønderjysk Forsikring tilbyder gratis web Clean-up til kunderne
”Siden sidste års lancering af vores ID-sikring er det tydeligt, at både ønsket og behovet fra vores kunder er kraftigt stigende på netop dette område. Derfor er vi glade for, at vi i Sønderjysk Forsikring fra 1. juni 2016 nu også gratis tilbyder vores kunder med Indboforsikring endnu et stærkt produkt”, fortæller Frank Abel.
I takt med samfundets stigende brug af sociale medier, online kommunikation, fildeling mv., øges herved også risikoen for misbrug af persondata online, herunder falske profiler og brugerkonti, chikane, uønsket spredning af billeder m.v. Frank Abel fortsætter ”Web Clean-up er en naturlig forlængelse af vores ID-Sikring, og her tilbyder vi råd og vejledning ift. personbeskyttelse på de sociale medier, og ikke mindst assistance til, hvordan man kan få fjernet uønsket info og profiler fra nettet”.
Sønderjysk Forsikring – Lige der, hvor du er
”Strategien mod 2020 har markant fokus på høj kundetilfredshed. Vi har en forretningsmodel, der sætter tyk streg under at vi er et kundeejet lokalt forankret forsikringsselskab. Vores kommunikations- og brandingstrategi er derfor målrettet understøttelsen af vores filialer i lokalområderne” oplyser Frank Abel. Han uddyber: ”Man vil derfor opleve, at Sønderjysk Forsikring vil være endnu mere aktiv på mediefronten i Syddanmark. Vi vil klart og tydeligt kommunikere, hvad vi kan og hvad vi står for, og ikke mindst hvad det betyder for kunden.”.
Sønderjysk Forsikring vil være tæt på kunderne, lige der hvor de er. Det gælder både ved filialernes personlige og lokale tilstedeværelse, samt digitale services. Til at understøtte dette lancerede selskabet i 2015 en ny hjemmeside, som er forberedt til nye spændende projekter for 2016, der bl.a. indeholder kundens ”Min Side”. Ligesom selskabet planlægger en tydelig profil på de sociale medier.
Sønderjysk Forsikring har høje forventninger til 2016
Udvikling og vækst er sat i udsigt. ”Målet er sat og besætningen er klar,” siger Frank Abel, ”Sønderjysk Forsikring skal fortsætte kursen, optimere og være i vækst. Vi har fortsat fokus på økonomien, produkterne, vores medarbejderes trivsel og ikke mindst på kunderne. På den måde kan vi sikre vores konkurrencedygtighed – der er tidssvarende, loyalitetsskabende og attraktiv for kunderne gennem hele livet”.
Bestyrelsens konstituering
Brian Foged Birkegaard blev valgt til bestyrelsen, og Lars Clausen og Jørgen Sørensen blev begge genvalgt. Bestyrelsen konstituerede sig efterfølgende således: Marianne Hvid – formand, Gynther Kohls – næstformand, øvrige bestyrelsesmedlemmer: Glenn Bernecker, Jørgen Sørensen, Lars Clausen, Brian Foged Birkegaard, Ole Jespersen, Tina W. Holm (medarbejdervalgt) og Kim Larsen (medarbejdervalgt).