SwipBox: Onlinehandlen har aldrig været større end her i Corona-krisen

3. maj 2020 Erhverv

Når der handles online, så er det muligt her i Sønderborg og resten af landet at få leveret sin pakke i en af SwipBoxs mange nærbokse. Det gør, at SwipBox har føling med nethandlen.

“Det er ikke alene i Danmark, men i alle de europæiske lande, nethandlen er steget eksplosivt. Her i Corona-krisen overgår alle dage Black Friday”, siger SwipBox-direktør Allan Kaczmarek. For SwipBox betyder det penge i kassen, når boksene bruges.

Artiklen fortsætter under annoncen

SwipBox stiller bokse op i samarbejde med andre. Her i landet er det et samarbejde med PostNord, der har bredt boksene ud.

“Når vi stiller bokse op, så skal vi have nogle partnere, der vil investere i et samarbejde”, siger Allan Kaczmarek til SønderborgNYT.

Corona-pandemien kan mærkes

Inden Corona-krisen pludselig satte hele lande i stå, var SwipBox i forhandlinger med flere samarbejdspartnere.

“Men krisen gjorde, at flere af dem lige ville se tiden an”, siger direktøren, som selv gik i tænkeboks.

“I SwipBox tænkte vi ud fra et scenarie, hvor der ikke kom nye aftaler resten af året og vi handlede med det sigte, at SwipBox også skal være her efter nytår”, siger Allan Kaczmarek og fortæller, at virksomheden måtte skille sig af med tre medarbejdere.

“Og derudover opsagde vi vores aftaler med en række konsulenter”.

Vendepunkt

I dag er der ingen, der kan sige, hvornår Corona-krisen er slut og verden igen kommer op i gear.

“Netop det, at ingen ved, hvornår krisen er ovre, har gjort, at flere af de virksomheder, som Swipbox forhandlede med, har kontaktet os igen, så jeg er optimist og regner med, at der også skal stilles Swip-bokse op i sensommeren – og det hjælper jo meget på vores forretning”, siger direktøren.

SwipBox er en af alle de virksomheder, der ikke gik i stå, da krisen kom.

“Restauranter og frisører blev ramt omgående, mens vi kan blive det på sigt. Vi skal have aftaler for sensommeren i hus og nu er ordrerne så småt på vej, så måske bliver vi ikke ramt helt så hårdt som frygtet”, siger SwipBox-direktøren. Han mener, at når kommende samarbejdspartnere igen har henvendt sig, så skyldes det, at de nu har ideer om, hvordan de skal navigere i fremtiden.

“Corona-pandemien satte alt i stå og verden bliver aldrig, som den var, inden krisen kom”, siger Allan Kaczmarek.

Om SwipBox

SwipBox er en softwarevirksomhed med en hardwareløsning, som muliggør innovation på infrastrukturområdet. Med intelligente pakkebokse i flere end 60 lande og dybe netværk i udvalgte lande øger SwipBox slutforbrugeres bekvemmelighed. SwipBox pakkeboksene er designet og produceret i Danmark og er intuitive og lette at bruge for pakkeleverandører og slutbrugere. Til alt fra it-systemintegration med førende e-detailhandlere til udvikling af forbrugerinterfaces finder SwipBox en løsning som matcher de behov, som kunderne og markedet har.

Virksomheden har hovedkontor i Sønderborg samt kontorer i Pakistan, Polen og Australien. I samarbejde med stærke partnere arbejder SwipBox konstant på at optimere løsningen for at reducere den samlede CO₂ belastning i first og last mile af leveringer.

HUSK – Støt den lokale handel i en svær tid! 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk