Sønderborg-virksomheden Swipbox, der leverer pakkestationer til blandt andre supermarkedskæder, på seks år har brugt mere end 100 millioner kroner.
Og ejerne har flere gange måttet skyde penge i selskabet for at holde egenkapitalen i plus, skriver Finans.
De mange millioner kroner bruger Swipbox på at få international succes.
Swipbox sælger ubetjente boksanlæg, hvor blandt andre netbutikkers kunder kan hente deres pakker.
I dag har Swipbox større eller mindre boksanlæg stillet op i 60 lande – og i et samarbejde med PostNord testes boxene i både Kolding og Sønderborg.
Er testen succesfuld, bredes boksene fra Swipbox ud i hele landet.
Men vokseværket er dyrt og kræver tålmodighed hos ejerne, Peter Mads Clausen og Vækstfonden. De har adskillige gange tilført selskabet kapital, og de er villige til at gøre det igen, fremgår det af det nye regnskab.
Alt kører som planlagt
Swipbox-direktør Allan Kaczmarek siger til SønderborgNYT, at alting går helt som planlagt.
“Vi investerer mange penge i infrastruktur og sætter snart 10.000 bokse mere op. Målet er, at vi skal blive verdens største på vores felt og det koster penge”, siger Allan Kaczmarek.
I opstarten af Swipbox kiggede han og investorerne hinanden i øjnene og anerkendte, at Swipbox blev en både lang og dyr rejse.
“Vores infrastruktur er dyr og vi er villige til at investere endnu mere, fordi det bliver infrastrukturen, der på sigt gør Swipbox til en succes”, siger Allan Kaczmarek. Han fortæller, at eksempelvis bruger SE også en formue på at brede fibernet ud.
“Både vores infrastruktur og SEs fibernet er langsigtede investeringer”.