Efter to års arbejde med en fokuseret indsats for at servicere erhvervslivet i Sønderborg, skal Analyse- og Handlingsplanen opdateres. Derfor vil man inddrage udvalgte virksomheder fra lokalområdet til en fælles dialog omkring, hvordan servicen kan forbedres yderligere.
I midten af 2015 så Analyse- og Handlingsplanen – ‘Sådan skaber vi Erhvervsservice i Topklasse’ – dagens lys efter en spørgeskemaundersøgelse og dialogmøder hos en lang række virksomheder.
I handlingsplanen blev der konkretiseret en lang række initiativer, som Sønderborg Vækstråd og Sønderborg Kommune har været ansvarlige for at igangsætte for derved at skabe et bedre erhvervsklima for områdets virksomheder.
Nu gør Erhvervsudvalget og Vækstrådet status over indsatserne og arbejder sig samtidig frem mod en opdatering af Analyse- og Handlingsplanen med nye mål for den fremtidige erhvervsservice, skriver Sønderborg Kommune i en pressemeddelelse.
Gennem en proces med både en kvantitativ analyse og en kvalitativ undersøgelse vil man forsøge at afdække virksomhedernes behov, ønsker og forventninger til fremtidige indsatser samt at få målt virkningen af tidligere tiltag.
Konkret er der tale om et elektronisk spørgeskema til 1.800 virksomheder samt fokusgruppeinterviews med udvalgte erhvervsfolk fra små og mellemstore virksomhededer, mindre produktionsvirksomheder, service- og handelsbranchen samt inden for detailhandel og turisme.
Resultaterne af undersøgelsen indsamles inden sommerferien, hvorefter handlingsplanen og strategien revideres med en række nye erhvervsfremmende indsatser i et tæt samarbejde mellem Vækstrådet og kommunen, som præsenteres i efteråret 2018.