Der er ingen tvivl om, at Sønderjysk Forsikring har en klar digital strategi, der både er ambitiøs og med fuld fart på. Med overskrifter som digitale kundeløsninger, integrationer til samarbejdspartnere og automatisering af forretningsprocesser, skal der arbejdes i flere spor og med de rette kompetencer, skriver Sønderjysk Forsikring i en pressemeddelelse.
Mange af disse kompetencer er allerede på plads internt – blandt andet gennem opettelsen af et kompetencecenter i København – mens andre findes eksternt. Dermed er Sønderjysk Forsikring klar til næste skridt, som er udviklingen af en ny selvbetjeningsløsning.
Her har Sønderjysk Forsikring indgået et samarbejde med virksomheden Safty, der byder på kendte digitale frontløbere og har stærk erfaring med Tia, som er kernesystemet hos Sønderjysk Forsikring.
”Vi har valgt Safty til opgaven, fordi de har de rette profiler, der kender arbejdet i forsikringsbranchen og har tung erfaring med digitale kundevendte løsninger. De passer perfekt ind i vores digitale strategi, og er med til, at vi kan accelerere hurtigere med realiseringen af nye løsninger”, fortæller it- og digitaliseringsdirektør Thorvaldur Flemming Jensen fra Sønderjysk Forsikring.
Også hos Safty er der begejstring over det nye samarbejde:
”Med Sønderjysk Forsikring skal vi skabe noget unikt, der kombinerer nye digitale muligheder med kundernes ønsker og behov. Samtidig er det tydeligt, at Sønderjysk Forsikring har et ønske om at hjælpe kunderne i alle situationer og på alle døgnets timer. Vi har således fælles ambitioner, og vi glæder os til at komme i gang”, siger Magnus Frey Larsen, Partner hos Safty.
For kunderne skal hverdagen være nem og tryg, og selvbetjeningen skal derfor indeholde præcist det, som kunderne har brug for.
”Det er helt afgørende for os at engagere kunderne i processen. Derfor vil vi gennemføre tests og workshops, hvor kunderne involveres, så vi får præciseret, hvad der er vigtigst for dem på kort og lang sigt. Vi kommer til at udvikle løbende, så vi skal være sikre på, at vi rammer helt rigtigt. For vi går efter at give kunderne noget, de bliver glade for i hverdagen; nemlig et tidssvarende digitalt kundeunivers med nogle af de bedste løsninger i forsikringsbranchen i Danmark”, siger Thorvaldur Flemming Jensen.