Byrådet: Erik Lauritzen og Kjeld Stærk er med i Go To Sønderborgs bestyrelse

19. maj 2022 Politik Skrevet af: Ole Kæhler

På onsdagens byrådsmøde blev det besluttet, at borgmester Erik Lauritzen og formanden for Udvalget for Erhverv og Grøn Vækst, Kjeld Stærk, har nu en bestyrelsesplads i Fonden Go To Sønderborg, som har til opgave at skabe vækst og øget beskæftigelse i Sønderborg Kommune gennem udvikling af mulighederne for at bo, opleve, studere og drive erhverv i området, til gavn for almennyttige interesser.

Det er Socialdemokratiet, Enhedslisten og Slesvigsk Parti, der pegede på borgmesteren, og det er Dansk Folkeparti, Nye Borgerlige og Venstre, der pegede på udvalgsformanden.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Vi bakker op, fordi det er de to rigtige, der er peget på – og Go To Sønderborg er jo et offentligt-privat samarbejde mellem kommunen og Bitten & Mads Clausens Fond og det vil styrke Sønderborg”, sagde Stephan Kleinschmidt.

22. juni 2026 Augustenborg, Kultur, Politik

Det tyske mindretal bakker op om satsning i Augustenborg

22. juni 2026 Augustenborg

Det tyske mindretal bakker op om Sønderborg Kommunes store satsning på Hertugernes Augustenborg, der skal styrke fortællingen om området og gøre Augustenborg mere synlig som kulturarvsdestination. Projektet rummer ifølge mindretallet både historie, udvikling og mulighed for at trække grænselandets særlige erfaringer længere ud i verden. Sønderborg Kommune har besluttet at investere mere end 240 millioner […]

Læs mere...