Hotel skifter ejer

Hotel Arnkilhus er solgt. Foto: Ole Kæhler

Hotel Arnkilhus er solgt. Foto: Ole Kæhler

15. maj 2024 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

Papirerne er skrevet under og Marianne Hviid og hendes søster, Anne-Mette Christensen, kan fra 1. oktober kalde sig ejere af Hotel Arnkilhus, som de netop har købt.

“Jeg bliver her indtil 1. oktober, så jeg får sommeren med”, siger Dorit Nielsen, som har forpagtet stedet igennem 18 år. Hun fortæller videre, at ejeren af bygningen købte stedet for 29 år siden.

Hotellet blev sat til salg i efteråret hos Ejendomsmægler 1 A Bolig & Erhverv, som fortæller, at der har været flere købstilbud, men det bedste match var med de to søstre.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Min søster og hendes mand driver Als Kloster og så er det meningen, jeg skal tage mig af Arnkilhus, der fortsat skal være hotel”, siger Anne-Mette Christensen til SønderborgNYT.

“Men først af alt skal hele hotellet have den helt store tur – det bliver på en nænsom renovering, så atmosfæren bevares – og det begynder vi på til efteråret”.

23. juni 2026 Nordborg, Sønderborg

Himmark Strand er kommet et afgørende skridt nærmere en oprydning

23. juni 2026 Nordborg

Efter flere års planlægning, undersøgelser og forsinkelser er oprensningen af den stærkt forurenede Himmark Strand på Nordals nu rykket et afgørende skridt nærmere. Mandag godkendte Regionsrådet i Region Syddanmark, at det omfattende oprensningsprojekt sendes i udbud. Dermed kan jagten på den entreprenør, der skal stå for den enorme opgave, begynde. Hvis tidsplanen holder, kan de […]

Læs mere...