Politiet jagtede ko i tre timer i nat

Undsluppen ko gav politiet en lang nat

Arkivfoto

Undsluppen ko gav politiet en lang nat

Arkivfoto

4. maj 2026 112 Skrevet af: Michael Kjær

Lidt over midnat blev politiet tilkaldt efter anmeldelse om en ko, der var kommet ud på sønderjyske motorvej og dermed udgjorde en potentiel fare for trafikken.

Ved første udrykning lykkedes det dog ikke politiet at finde koen, men situationen tog imidlertid en ny drejning, da der kort tid efter begyndte at tikke flere anmeldelser ind fra bekymrede bilister.

“Men så får vi flere anmeldelser ca. 50 minutter senere, og så lykkedes det – efter tre timer – for patruljen at få fundet koen og få den ind til siden i sikkerhed i vejkanten”, fortæller Søren Schlaikjer fra Syd- og Sønderjyllands Politi.

Artiklen fortsætter under annoncen

Koen valgte efterfølgende at tage flugten endnu en gang og denne gang bevægede den sig væk fra motorvejen og ud på en nærliggende mark. Herfra lykkedes det politiet at få kontakt til ejeren, som kunne tage over og sikre, at koen kom tilbage, hvor den hører til.

22. juni 2026 Augustenborg, Kultur, Politik

Det tyske mindretal bakker op om satsning i Augustenborg

22. juni 2026 Augustenborg

Det tyske mindretal bakker op om Sønderborg Kommunes store satsning på Hertugernes Augustenborg, der skal styrke fortællingen om området og gøre Augustenborg mere synlig som kulturarvsdestination. Projektet rummer ifølge mindretallet både historie, udvikling og mulighed for at trække grænselandets særlige erfaringer længere ud i verden. Sønderborg Kommune har besluttet at investere mere end 240 millioner […]

Læs mere...