En 42-årig serbisk mand med bopæl i Sønderborg er blevet idømt 13 års fængsel og samtidig udvist af Danmark for bestandig efter en omfattende narkosag, som mandag fandt sin afslutning ved Retten i Sønderborg.
Retten fandt manden skyldig i at have været i besiddelse af og videreoverdraget i alt 50 kilo amfetamin, fire kilo kokain og 20 kilo hash som led i organiseret narkotikakriminalitet.
Ifølge sagen har den 42-årige fungeret som kurer og transporteret narkotikaen mellem flere byer rundt om i Danmark. Efterforskningen førte til hans anholdelse i Gråsten den 2. september 2025, hvor politiet slog til som led i arbejdet med den omfattende sag.
Under retssagen erkendte manden en række faktiske omstændigheder, men nægtede sig skyldig i forhold til tiltalen. Efter domsafsigelsen valgte han at tage betænkningstid i forhold til, om sagen skal ankes.
Hos Anklagemyndigheden i Syd- og Sønderjylland er der tilfredshed med rettens afgørelse.
“Sagen er kulminationen på et omfattende og målrettet samarbejde mellem efterforskerne og anklagemyndigheden, som har været afgørende for at føre sagen til ende. Dommen afspejler samtidig, at vi som samfund ser med stor alvor på organiseret narkotikakriminalitet. Når personer videreoverdrager betydelige mængder narkotika som led i et kriminelt netværk, skal det have mærkbare konsekvenser”, understreger anklager Marie Rasmussen i en pressemeddelelse.
















