Gråsten står over for en ny epoke, når planerne for det kommende boligbyggeri på den tidligere politigrund bliver præsenteret og det sker onsdag den 20. august 2025 mellem klokken 16 og 18, hvor SALUS Boligadministration, Gråsten Andelsboligforening og Sønderborg Kommune inviterer til åbent hus, hvor borgere og interesserede kan få et første indblik i fremtidens Gråsten.
Projektet lægger op til et blandet byggeri med både rækkehuse og etageboliger. Ifølge planerne er det tanken, at fællesskab og samvær skal være i centrum, samtidig med at alle beboere får glæde af de naturskønne omgivelser. Ambitionen er ikke blot at skabe nye boliger, men også at bidrage til byens udvikling med en placering tæt på centrum, som kan styrke både infrastrukturen og det lokale fællesskab. Det oplyser Sønderborg Kommune.
Til arrangementet på politigrunden vil der være taler, mulighed for spørgsmål og dialog, plancher og visualiseringer af byggeriet samt stande fra Sønderborg Kommune og Gråsten Andelsboligforening. De besøgende kan desuden se frem til lidt mad og drikke og en uformel snak med arrangørerne.
Baggrunden for det nye boligområder er byrådets budgetaftale for 2022-2025, hvor det blev besluttet, at der i samarbejde med Gråsten Andelsboligforening skal udarbejdes forslag til nye boliger og er en del af byrådets overordnede målsætning om, at der skal opføres 2.500 nye boliger i kommunen.
Arrangørerne opfordrer til, at man møder op til fods, da der kun er begrænsede parkeringsmuligheder på grunden.
Hvis du ønsker, at et arrangement bliver omtalt på SønderborgNYT, så send tekst og billede til [email protected], og vi deler det med vores læsere.

















