Knap 660 studerende fra Erhvervsakademi SydVest får mulighed for at præge fremtidens MINI, når BMW Group og Erhvervsakademi SydVest i samarbejde afholder Innovation Camp. Her skal de studerende komme med deres bud på nye løsninger, som kan hjælpe BMW Group med at udvide markedet for MINI’en.
Moderne biler skal kunne mere end at køre: De skal skabe oplevelser for ejeren. Med dette perspektiv vil BMW Group udvide markedet for MINI’en. BMW er udfordret i kapløbet om specielt de unge bilkunder, og scenarieanalyser viser, at bilen fremover vil miste sin position, som følge af mobiliseringstiltag, som f.eks. dele-biler, skriver EASV i en pressemeddelelse.
Derfor har BMW Group bedt de studerende fra Erhvervsakademi SydVest komme med deres bud på, hvordan MINI fremadrettet skaber oplevelser lige fra det første ønske om at investere i en MINI til personligt brug, værkstedsbesøg og gensalg.
De studerende skal samtidig overveje, hvordan BMW med moderne teknologier kan skabe biler, så køberen oplever, at han eller hun har designet sin egen bil.
BMW ønsker inspiration til MINI’er
Hos BMW Group er innovation en vigtig del af forretningen, og BMW er derfor interesserede i at få inspiration og få udviklet ideer, der tager udgangspunkt i den unge forbrugers behov. Pedram Faghfouri, som er Product- and Launch Manager for MINI, siger:
“Vi vil give de studerende mulighed for at være med til at designe fremtidens biler. På Innovation Camp skal de studerende bidrage med konkrete løsninger til udvikling af MINI’en, både med fokus på hardware og software”.
Studerende får uvurderlig erfaring
På Innovation Camp arbejder de studerende med innovationsprocessen fra idé over prototype til indtjeningsmuligheder. Udviklings- og innovationschef ved Erhvervsakademi SydVest, Helene E. Pedersen, forventer et stort udbytte for de studerende. Hun siger:
“De studerende får praktisk erfaring med innovationsprocessen i forhold til den konkrete udfordring, som BMW præsenterer dem for. Samtidig får de en fornemmelse for, hvilke krav en virksomhed som BMW Group stiller til deres fremtidige medarbejdere”.
Sidst på dagen skal de studerende præsentere deres ideer, hvor et dommerpanel med bla. BMW Group kårer den bedste idé.