Det går forrygende godt for SwipBox og nu er de på vej til Norge

28. januar 2020 Erhverv

Den næste store opgave for SwipBox, der står bag de mange Nærbokse, som er stillet op over det meste af landet, det er at stille bokse op i Oslo, så vi skal derop med 60 bokse, som så bliver testet af de norske brugere. Bliver det en succes, så skal SwipBox – sammen med Posten – stille bokse op i hele Norge.

“Jeg har store forventninger til de nye pakkebokse. Hos Posten er vi optaget af at finde gode løsninger, der gør hverdagen enklere for folk.

Artiklen fortsætter under annoncen

Tid er et gode og kundene ønsker mere fleksibilitet, så  derfor er det vigtig, at vi tilpasser os deres behov”, siger koncernchef Tone Wille fra norske Posten.

Allan Kaczmarek, som står i spidsen for SwipBox ser gerne, at SwipBox bliver store i hele Skandinavien – og i Danmark går det rigtigt godt.

“Hver uge stiller vi 100 nye Nærbokse op og i løbet af marts er vi landsdækkende”, siger Allan Kaczmarek til SønderborgNYT. Han fortæller videre, at landsdækkende ikke betyder, der står en Nærboks på hvert eneste gadehjørne.

“Men er der nogle, der synes, at der mangler en boks i det område, hvor de bor, så må de meget gerne skrive til os og så vil vi se på, om det giver mening at stille en boks dér”, siger SwipBox-direktøren, som ikke har glemt yderområderne.

SwipBox har ramt plet

“Vi kan på en måde sige, at SwipBox har ændret markedet for pakker, fordi modtagerne ikke skal opsøge større posthuse for at hente deres pakker. De kan hente dem i en boks, der gerne skal stå i gå-afstand fra hjemmet”, siger Allan Kaczmarek, som mener, at SwipBox viser, at småt er godt.

“Vi må også erkende, at der ikke er noget, der tyder på, at handlen er på vej væk fra internettet”.

Tænker man Verdensmål ind i SwipBox-konceptet, så kan man glæde sig over, at boksene bruger strøm fra batterier og så begrænser det pakkemodtagernes bilkørsel, når boksene står tæt på, hvor folk bor.

“Og på sigt bliver det også elbiler, der kører pakkerne ud i boksene”, siger Allan Kaczmarek.

Konceptet bag SwipBox består af selvbetjeningsbokse, hvor netkunder ved hjælp af en kode på deres mobiltelefon døgnet rundt selv kan hente deres pakker. Boksene i Danmark står typisk ved supermarkeder og dagligvarebutikker, hvor folk alligevel kommer.

SwipBox kom i 2012 og de første 400 pakkebokse blev stillet op i Danmark på to uger. Nu har SwipBox tusindevis af danskproducerede pakkebokse rundt omkring i verden. Udover hovedsædet på Ellegaardvej har SwipBox kontorer i Polen, Australien og Pakistan.

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk