Byrådet: Erik Lauritzen og Kjeld Stærk er med i Go To Sønderborgs bestyrelse

19. maj 2022 Politik Skrevet af: Ole Kæhler

På onsdagens byrådsmøde blev det besluttet, at borgmester Erik Lauritzen og formanden for Udvalget for Erhverv og Grøn Vækst, Kjeld Stærk, har nu en bestyrelsesplads i Fonden Go To Sønderborg, som har til opgave at skabe vækst og øget beskæftigelse i Sønderborg Kommune gennem udvikling af mulighederne for at bo, opleve, studere og drive erhverv i området, til gavn for almennyttige interesser.

Det er Socialdemokratiet, Enhedslisten og Slesvigsk Parti, der pegede på borgmesteren, og det er Dansk Folkeparti, Nye Borgerlige og Venstre, der pegede på udvalgsformanden.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Vi bakker op, fordi det er de to rigtige, der er peget på – og Go To Sønderborg er jo et offentligt-privat samarbejde mellem kommunen og Bitten & Mads Clausens Fond og det vil styrke Sønderborg”, sagde Stephan Kleinschmidt.

22. juni 2026 112, Sønderborg

Narkokurer fra Sønderborg får 13 års fængsel

22. juni 2026 112

En 42-årig serbisk mand med bopæl i Sønderborg er blevet idømt 13 års fængsel og samtidig udvist af Danmark for bestandig efter en omfattende narkosag, som mandag fandt sin afslutning ved Retten i Sønderborg. Retten fandt manden skyldig i at have været i besiddelse af og videreoverdraget i alt 50 kilo amfetamin, fire kilo kokain […]

Læs mere...