Onsdag den 6. august klokken 14:30 bliver Sønderborg Havn rammen om en særlig og stemningsfuld begivenhed, når Kongeskibet Dannebrog stævner ud – og det bliver ikke uden musikalsk afsked.
Sønderjysk Pigekors Koncertkor vil synge skibet ud, og selvom koret holder sommerferie, er det lykkedes at samle omkring 40 sangere i alderen 11-21 år til lejligheden. Under ledelse af chefdirigent Mette Rasmussen vil de synge udvalgte danske sange.
I forbindelse med Kongeskibets besøg i Sønderborg Havn er der i samarbejde med Grænseforeningen flaget ved Sønderborg Slot, og Slotskajen er blevet prydet med fem flag og smukke blomster fra Sønderborg Havekreds. Det oplyser Sønderborg Kommune.
Der er lagt op til en hyggelig afsked, og alle er inviteret med – både lokale og byens mange sommergæster.
Hvis du ønsker, at et arrangement bliver omtalt på SønderborgNYT, så send tekst og billede til [email protected], og vi deler det med vores læsere.



















