Kunstskolen bliver ramme om kage og jazz

4. september 2018 Kultur Skrevet af: Ole Kæhler

Har man en sød tand og øre for jazzmusik, kan det være værd at besøge Sønderjyllands Kunstskole, når de slår dørene op for det nye arrangement ‘Improjazz og Kagebord’. Her får koncertgæster mulighed for at gå ombord i et velanrettet kagebord og samtidig nyde tonerne af improvisationsjazz til kaffen, skriver arrangørerne til SønderborgNYT.

Det er jazzmusikere fra Art Ensemble Syd og Creative Music Sønderjylland, der leverer soundtracket til dagens kagebord. Publikum kan bl.a. høre den amerikanske bassist Tom Blancarte, den eksperimenterende saxofonist Louise D.E. Jensen samt Sønderborg-bassisten Niels Præstholm.

Artiklen fortsætter under annoncen

Arrangementet foregår lørdag den 15. september kl. 15 i Multikulturhuset, nærmere bestemt Atelier David Hockney på 2. etage i det gamle pakhus.

Prisen for at deltage er 100 kr. pr. person.

24. juni 2026 112, Sønderborg

Narkonetværk i Sønderborg får endnu et hårdt slag

24. juni 2026 112

En 25-årig mand fra Sønderborg er blevet idømt fem år og to måneders fængsel for omfattende handel med narkotika i lokalområdet. Dommen faldt tirsdag ved Retten i Sønderborg, hvor den 25-årige blev kendt skyldig i besiddelse og overdragelse af i alt 2,48 kilo kokain og 13,3 kilo hash. Ifølge sagen har den unge mand været […]

Læs mere...