Medarbejdere skal tydeliggøre når de reklamerer for deres arbejdsplads

9. maj 2018 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

Medarbejdere må ikke reklamere for deres virksomheds produkter på Facebook uden at tydeliggøre, at der er tale om reklame.

En virksomhed indgik aftale med sine medarbejdere om opslag på medarbejdernes Facebook-profiler. Det fremgik af opslagene, at medarbejderne solgte forskellige varer via virksomheden, men det fremgik ikke, at medarbejderne var ansat i virksomheden og postede opslagene efter aftale med virksomheden, skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ifølge markedsføringslovens § 6, stk. 4, skal erhvervsdrivende klart oplyse den kommercielle hensigt med enhver form for handelspraksis, herunder reklame. Al reklame skal derfor tydeligt markeres som reklame. Det kan fx ske med ordene ”reklame” eller ”annonce”, der skal stå tydeligt, som det første i opslaget.

Det skal altid fremgå tydeligt, hvis en medarbejder eller andre reklamerer på vegne af en virksomhed, for eksempel via et socialt medie som Facebook.

26. april 2024 Politik, Nordborg

Politisk debatmøde – hvor står vi og hvor vil vi hen?

26. april 2024 Politik

Torsdag aften havde Socialdemokratiet inviteret til ‘Dér derbAtter’ i medborgerhuset på Th, BrorsensVej i Nordborg og der var hele 112 mennesker, som gerne ville være med. “Vores plan med aftenen, det er få nogle ideer fra Jer, som vi kan tage med os. Jeg lover ikke, at de allesammen bliver til noget, men vi vil […]

Læs mere...