På Hotel Alsik er Soley i gang med at uddanne til receptionist og hun er vild med sin læreplads og med at have gang i mange ting – og tit på een gang.
“I receptionen laver vi meget andet udover at booke gæster ind og ud. Vi passer telefonerne, svarer på mails, guider gæsterne og når der er arrangementer, så er vi med til at få hele huset til at spille, så vi har mange bolde i luften”, siger Soley, der flyttede fra Island til Sønderborg for små tolv år siden.
“Mine forældre havde sommerhus i nærheden af Sønderborg og min far blev så glad for området, at vi flyttede hertil”, siger hun. Efter at ha’ været på handelsskolen, kom hun i lære på Hotel Alsik og det er hun rigtig glad for.
“Det er vildt fedt at være i receptionen. Jeg er forelsket i branchen og i hotellet – og personalet er min anden familie”.
Soley fortæller, at alle medarbejdere på Hotel Alsik er med til at give gæsterne gode oplevelser. Og oplevelserne begynder, når gæsterne træder indenfor og møder receptionisterne.
“Vi viser vores gæster, at de er velkommen og er det gæster, som har købt et pakkeophold, så sørger vi for at bestille bord i restauranten og tider i vores spa – og når der er store arrangementer, så hjælper vi med at få hele huset til at spille”, siger receptionisteleven, som er færdig med sin uddannelse næste forår.
“På Hotel Alsik er hver eneste gæst vigtig og vi gør os umage for, at hver og en får et godt ophold eller besøg. Vores gæster er jo vores ambassadører, der fortæller andre, hvordan deres indtryk af Hotel Alsik er. Og sker der fejl, så gør vi alt for, at de rettes og helst inden gæsten forlader hotellet”.
Soley bliver altid glad, når hun ser, at der er gæster, som kommer igen og igen.
“Det viser jo, at de synes om Hotel Alsik og alt det, som vi har at byde på”.