Hans Natorp fra Sønderborg i spidsen for Danmarks Idrætsforbund

Hans Natorn bliver ny formand. Foto: Lars Møller, DIF

Hans Natorn bliver ny formand. Foto: Lars Møller, DIF

19. juni 2021 Sport Skrevet af: Redaktion

Ved Danmarks Idrætsforbunds årsmøde blev Hans Natorp valgt til ny formand ved et kampvalg, hvor han fik 76 stemmer, mens 71 stemte på modstanderen, Thomas Bach.

”Jeg glæder mig til at tage DIF ud på en modig og visionær rejse, hvor vi hele tiden udfordrer og udvikler vores organisation med en ambition om fremskridt, mangfoldighed, relevans og verdensklasse – på samme måde, som vi gennem 125 år har gjort vores bedste for at udvikle vores talenter og atleter i mere end 90 idrætter i vores 62 specialforbund” siger Hans Natorp i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hans Natorp blev indstillet til posten af Dansk Sejlunion.

Han er 56 år, født i Sønderborg og har været med i en lang række bestyrelser. Herunder Lokale og Anlægsfonden, Dansk Sejlunion, Fonden Godhavn og World Sailing.

Hans Natorp deltog i OL i Seoul i ’88, hvor han sejlede 470-jolle med sin bror, Paul. De fik en 21. plads.

Artiklen fortsætter under annoncen

26. juni 2026 DET SKER, Kultur, Sønderborg

Bibliotekets blæksprutte flytter ind i nyt fantasifuldt univers

26. juni 2026 DET SKER

Børnebiblioteket i Sønderborgs læseglade maskot, blæksprutten Sprutte, har fået et nyt, fantasifuldt univers, som indvies med en festlig formiddag for hele familien. Det sker mandag den 29. juni på Biblioteket Sønderborg. Det er den lokale kunstner Jeppe Nedergaard, der har skabt værket – en totalinstallation – som forvandler et rum ved siden af børnebiblioteket til […]

Læs mere...