På Pøl Søndergade i Nordborg opstod der torsdag eftermiddag et færdselsuheld, da en ung knallertfører mistede kontrollen over sit køretøj og kørte ind i en modkørende personbil.
Anmeldelsen indløb klokken 15:10, hvor knallerten kørte i nordlig retning ad Pøl Søndergade, mens personbilen kom kørende i sydlig retning.
Ifølge politikommissær Chris Thorning Vesterdal fra Syd- og Sønderjyllands Politi skyldtes uheldet et teknisk problem på knallerten.
“Føreren af knallerten havde svært ved at styre den, fordi gashåndtaget ikke virkede. Han måtte regulere hastigheden ved hjælp af bremsen, men så gled han ind i bilen”, oplyser Chris Thorning Vesterdal.
Sammenstødet resulterede heldigvis kun i materielle skader, og ingen personer kom til skade.
Knallertføreren var en 17-årig ung mand fra lokalområdet og bilens fører var en 45-årig kvinde, ligeledes fra lokalområdet.


















