Gråsten Slot åbnes måske for publikum

Arkivfoto

Arkivfoto

24. september 2013 Kultur Skrevet af: Ole Kæhler

Styrelsen for Slotte og Kulturejendomme skal arbejde sammen med Sønderborg Kommune om en plan, der på sigt skal åbne slotsgartneriet og urtehaven ved Gråsten Slot for publikum.

– Samarbejdet skal i sidste ende glæde både lokale og turister, siger Stephan Kleinschmidt, Kulturudvalgsformand.

– Hatten af for Styrelsen for Slotte og Kulturejendomme. Sikke da et lokomotiv, det kan blive til. Det er en enestående mulighed for at være med til at skabe en helt ny bevidsthed om vores nære forhold, lyder det fra byrådsmedlem Michael Schlüter.

27. juni 2026 Erhverv, Sønderborg

Tiden løber for Torve-Hallens fremtid

27. juni 2026 Erhverv

Nu er der ikke længe til 2027, og Torve-Hallens fremtid er stadig uafklaret, for den nuværende bygning ved havnen i Sønderborg skal efter planen fjernes ved udgangen af året, men restauratør Paul Loichtl håber stadig, at der bliver fundet en løsning, så restauranten kan blive på havnen. Torve-Hallen har mange faste gæster, og ifølge Paul […]

Læs mere...