Miljørigtigt tilbud: Kontante tilskud og rabatter til elbiler

Arkivfoto

Arkivfoto

19. februar 2014 Politik Skrevet af: Ole Kæhler

Har din virksomhed også overvejet at indkøbe elbiler?

Så er tiden kommet.

Nu er der nemlig mulighed for at få et kontant tilskud på op til 20.000 kr. til indkøb af en eller flere elbiler. Kom og hør mere til informationsmøde om elbil-partnerskabet den 10. marts.

Regeringen deler ud

Regeringen har oprettet en pulje på 40 millioner kr. der skal sikre flere elbiler på vejene i Danmark. Dansk Elbil Alliance inviterer i samarbejde med Insero E-Mobility og ProjectZero til et strategisk partnerskab for elbiler til private og offentlige flådeejere i Øst-, Midt- og Sydjylland.

Artiklen fortsætter under annoncen

Initiativet vil tilbyde såkaldte flådeejere, der investerer i elbiler inden udgangen af 2015 følgende:

  1. Kontant tilskud på 20.000 kr. til anskaffelser af elbiler og lade-infrastruktur.  Det betyder at business-casen for bilerne i mange tilfælde vil være positiv efter 3 år, da elbilen er billigere per kørt km, men dyrere i indkøb.
  2. Bistand ved indkøb: Ved fælles indkøb opnås anselige rabatter og der kan laves fælles udbud.

Tag til Kolding og hør mere

Artiklen fortsætter under annoncen

Er du interesseret i at høre mere, så tag til informationsmøde i Kolding mandag den 10. marts 2014 kl. 15.00 – 17.30 hos TREFOR, Kokbjerg 30, Kolding.

Tilmelding er nødvendig til: [email protected]

Selve invitationen til informationsmødet kan findes her.

25. juni 2026 Erhverv, Sønderborg

Han kom ind med værktøjskassen fuld af erfaring

25. juni 2026 Erhverv

Benny Staub havde mange års erfaring fra trailerbranchen og en baggrund som automatikmekaniker med sig, da han i oktober 2022 blev en del af Syd Elektro i Ulkebøl. Siden har han sat sit præg på virksomheden, hvor han i dag er en del af ejerkredsen. “Jeg er glad for, at jeg ikke behøver at træde […]

Læs mere...