Det Sønderjyske Hus rykker ind i H&M-lokalerne

24. april 2015 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

Et af Sønderborg Vækstråds fokusområder er at udvikle et stærkt samspil mellem detailhandel og turisme – især erhvervsturisme.1864

Et af elementerne er Det Sønderjyske Hus, der kommer til at ligge i den tidligere H&M-bygning på gågaden i Sønderborg. Det Sønderjyske Hus skal i et kontorfællesskab samle en række centrale aktører inden for handel og turisme: Sønderborg Vækstråd, Sønderborg Handel, Destination Sønderjylland og en kommende erhvervsturismeenhed.

Artiklen fortsætter under annoncen

Huset skal også være et oplevelsescenter med turistbureau, sønderjysk restaurant/café, udstillinger fra lokale turismeaktører mm. skriver Byrådet i et nyhedsbrev.

Oplevelsesdelen ventes klar til indrykning i slutningen af maj, og kontorfællesskabet ventes på plads i løbet af sommeren.

Restaurant/cafédelen skal efter planen åbne i begyndelsen af 2016.

23. juni 2026 Augustenborg, Samfund

Bitten & Mads Clausens Fond bidrager med 5,5 millioner til nyt sundhedshus

23. juni 2026 Augustenborg

Bitten & Mads Clausens Fond har valgt at støtte en omfattende energirenovering af det tidligere rådhus på Louisa Augustas Plads med 5,5 millioner kroner. Dermed kommer planerne om at omdanne den markante bygning fra 1970’erne til et moderne og fremtidssikret sundhedshus i Augustenborg et stort skridt nærmere virkeligheden. Projektet gennemføres i et samarbejde mellem Realdania […]

Læs mere...