Dybbøl Bibliotek: Hvordan er livet med sclerose?

22. marts 2014 Samfund Skrevet af: Ole Kæhler

Tirsdag den 1. april kan du høre om, hvordan det er at leve med sclerose. Det er Dybbøl Bibliotek, der har emnet på programmet i cafeen.Ite Schmidt

Lærer på sygeplejeskolen Palle Eriksen indleder caféen med en orientering om denne sygdom. Herefter vil sygeplejerske Ite Schmidt fortælle om sit liv med sygdommen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sclerose er en kronisk sygdom, der angriber centralnervesystemet. Cirka 12.500 danskere har sygdommen.

700 får hvert år stillet diagnosen, og flere kvinder end mænd får sclerose.

Arrangementet er gratis og alle er velkomne.

 

24. juni 2026 Erhverv, Sønderborg

Drengedrømmen kom hurtigt op i fart

24. juni 2026 Erhverv

Der er allerede kommet biler ind i lokalerne i Sønderborg, og selv om Mapé Auto først officielt åbner senere på sommeren, er Mathias Berggrein Pedersen i fuld gang. De første biler er sat til salg, annoncerne er ved at blive gjort klar, og den første bil er allerede solgt. For den 27-årige bilmand er det […]

Læs mere...