ipnordic opretter hjemmearbejdspladser – kontoret i Gråsten er næsten tomt

13. marts 2020 COVID-19

Efter Statsminister Mette Frederiksens pressemøde onsdag aften har telefonivirksomheden ipnordic, som servicerer erhvervskunder i hele landet, foretaget store ændringer i kundeservicecenteret i Gråsten.

”Vi tager naturligvis COVID-19 situationen meget seriøst og tilpasser os løbende efter den. Vi støtter regeringen i den måde de håndterer situationen på, og følger hele tiden myndighedernes anbefalinger.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er vigtigt, at vi passer på hinanden og løfter i flok. Vi har derfor sendt stort set alle kolleger hjem på hjemmearbejdspladser, hvorfra de kan arbejde nærmest upåagtet af omstændighederne”, siger CEO Charles Ginnerskov.

Stor efterspørgsel og rekordmange opkald

At medarbejderne hos ipnordic fortsat er fuldt ud arbejdsdygtige, er der en særlig grund til:

”Det er vigtigt, at vi står til rådighed for vores kunder, som jo er danske virksomheder, der har brug for os – måske mere end nogensinde før. Vi oplever et stort pres på kundernes telefonlinjer. Det er tydeligt, at vi danskere har særligt brug for vores telefoner nu, hvor vi ikke kan mødes fysisk. Derudover oplever mange kunder enorme mængder af opkald på samme tid, for eksempel lægeklinikkerne, som derfor efterspørger kø-funktioner, der kan afdække alle patienters opkald. Heldigvis kan vores system håndtere svimlende mængder af opkald, samtidig med at det er under konstant overvågning. Derudover oplever vi stor efterspørgsel på løsninger til nyoprettede hjemmearbejdspladser. Vores løsninger er 10procent skalerbare, hvilket betyder, at de kan tilpasses enhver virksomheds behov – også i takt med at situationen ændrer sig”, fortæller Charles Ginnerskov.

Taget egne produkter i brug

ipnordic’s eget hovednummer oplever også rekordmange opkald i øjeblikket:

”Telefonerne ringer konstant, men alle henvendelser bliver besvaret, primært fra vores hjemmearbejdspladser, men med samme gode og hurtige service som altid”, lyder det fra Charles Ginnerskov. Telefonivirksomheden har dermed taget egne produkter i brug:

”Vi har i mange år tilbudt forskellige løsninger til den optimale hjemmearbejdsplads og nu har vi selv oprettet ekstra firmamobiler og justeret på vores egen telefonomstilling, så alle kolleger fortsat er kontaktbare på deres arbejdsnumre og vi nemt kan få fat på hinanden, selvom vi ikke er fysisk samlet i Gråsten”,siger Charles Ginnerskov.

Særligt justeringen af telefonkøerne har været væsentlig, for at sikre at alle opkald bliver besvaret hurtigt og effektivt, hvilket er ét af kernebudskaberne i virksomhedens servicekoncept. ipnordic forventer en endnu lavere bemanding i Gråsten fra på mandag, men agter at bevare den samme drift og høje service:

”Vi har alle en bedstemor, bedstefar eller andre pårørende, som kan være særligt udsatte på grund kroniske sygdomme og lavt immunforsvar. Dem har vi et fælles ansvar for at værne om. Samtidig er vi, som telefonivirksomhed, naturligvis forpligtet til at støtte op om vores kunders forretning og løse deres aktuelle, tekniske udfordringer – præcis som vi var i sidste uge, og som vi også vil være det de kommende uger, selvom Danmark lukkes ned. Ingen ved, hvordan situationen ser ud om 14 dage, men vi agter at tilpasse os løbende”, siger Charles Ginnerskov.

INFORMATION OM CORONAVIRUS/COVID-19:

Læs og følg myndighedernes anvisninger på
www.coronasmitte.dk

Myndighedernes hotline telefon
70 20 02 33

Følg udviklingen i Sønderborg-området på
SønderborgNYTs Corona-kategori

Lad os stå sammen – hold afstand!

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk