I dag, mandag, blev der igen drysset Michelinstjerner ud over en række restauranter og Syttende på Hotel Alsik beholder endnu en gang den ene stjerne, som de fik i 2021.
“Jeg er både glad og stolt, fordi vi igen beholdt vores stjerne og det viser, at vi har momentum, men det betyder ikke, at vi ikke stræber efter endnu mere”, siger Hotel Alsiks gatronomiske chef, Jesper Koch, til SønderborgNYT.
Stjernekokken og Masterchefdommeren siger videre, at dengang Hotel Alsik åbnede, der var det et mål at få en Michelinstjerne indenfor de første fem år.
“Kravene for at få en eller flere stjerner stiger år for år. Det er det samme, når nogle gæster har haft et godt ophold på Hotel Alsik, så forventer de lidt mere næste gang”.
Til daglig er det køkkenchef Peter Rødsgaard og han kokketeam, der er i Syttende.
“Og det er jo dem, der dagligt gør en rigtig god indsats”, siger Jesper Koch og tilføjer, at han er virkelig stolt af teamet.
En stjerne betyder, at det er en ‘rigtig god restaurant i sin kategor”, mens to stjerner betyder ‘en omvej værd’, og tre stjerner betyder ‘værd at rejse efter’.
















